Čínská společnost a šéf Tesly Elon Musk poukázali na rostoucí ceny surovin. Je to trend, který ohrožuje sen o dostupném EV pro masy.
Dostupný elektromobil pouhým snem?
Udržet tuto naději naživu argumentuje pro levnější a lehčí auta využívající technologii baterií, která v maximální možné míře vyřadí nyní drahé materiály jako nikl a kobalt, možná i za cenu dojezdu. Určitému nárazu se nelze vyhnout – baterie potřebují lithium a karoserie automobilů hliník. Ale věci se mění. BYD zeštíhluje baterie, zatímco Tesla je integruje do podvozků automobilů. Mezitím se průměrné množství niklu a kobaltu používaného v nových autech v druhé polovině roku 2021 poněkud snížilo – o 2 % a 9 % na auto – podle výzkumu společnosti Adamas Intelligence.
Prodeje EV těžily z omezených nákladů na komodity v posledních letech a také ze zdokonalování technologií. Vzhledem k tomu, že nákladová stránka se nyní hroutí, budou možná muset výrobci automobilů šlápnout na plyn, pokud jde o tempo inovací a adaptací.