Společnost General Motors představila před nedávnem svou novou elektrifikovanou Corvettu. Nyní přišel s patentovaným systémem rekuperace energie pro platformu elektromobilu Ultium. Využívá teplo generované bateriemi, výkonovou elektronikou a dalšími součástmi pohonu, ale přesahuje pouhou funkci tepelného čerpadla.
Zvýšení dojezdu elektromobilu
Využitým odpadním teplem dokáže systém, podobně jako tepelné čerpadlo, vyhřívat interiér a podle GM zvýšit dojezd přibližně o deset procent. „Odpadní energii“ lze využít ke snížení energie potřebné pro vytápění, kterou je třeba odebírat z akumulátoru.
Systém může podle GM také zachycovat a využívat vlhkost uvnitř i vně vozidla, včetně tepla těla cestujících. Jak přesně to funguje, však z oznámení není jasné. Díky tomu prý systém dokáže v chladném počasí ohřát interiér rychleji než srovnatelné systémy ve vozidlech se spalovacími motory.
Přednabití elektromobilu
Systém „Ultium Energy Recovery“ dokáže vytápět nejen interiér, ale také baterii. K přednabití akumulátoru před rychlonabíjením tak není třeba využívat žádnou nebo jen menší množství energie – systém využívá odpadní teplo z motorů a elektroniky. Na druhou stranu může rekuperace energie také předchlazovat pohonný systém, například pro využití funkce „Watts for Freedom“ v GMC Hummer EV – tedy pro maximální zrychlení.
„To, že máme od základu vytvořenou architekturu EV, nám dává svobodu zabudovat standardní funkce, jako je schopnost rekuperace energie Ultium,“ říká Doug Parks, výkonný viceprezident GM pro globální vývoj produktů, nákup a dodavatelský řetězec. „To nám pomáhá vytěžit z našich elektromobilů vyšší účinnost, výkon a celkový přínos pro zákazníka.“