Nejnovější čísla ukazují, že 4,6 milionu obyvatel Nizozemska vlastní elektrokolo, uvádí Light Electric Vehicle Association (LEVA).
Vhodná alternativa k autům
S elektrickým asistenčním motorem, který pomáhá elektrokolům cestovat rychleji a dále s menší námahou, se elektrokola rychle stala alternativou k autům a jiným formám konvenční dopravy.
Ukázalo se, že jsou obzvláště populární mezi dojíždějícími, kteří by se jinak nerozhodli cestovat na konvenčním kole kvůli zvýšené námaze, kterou neelektrická kola vyžadují. To znamená, že elektrokola pomohla snížit počet aut na silnici, což podle studií může výrazně snížit provoz. Ve skutečnosti studie v Bruselu zjistila, že 10% přechod z aut na dvoukolky by mohl snížit dopravní zácpy až o 40 %.
Věková hranice majitelů elektrokol
V Nizozemsku čísla ukazují na jasný demografický trend mezi majiteli elektrokol. Mají tendenci být starší, obvykle nad 50 let, a mají také průměrný nebo nadprůměrný příjem.
Evropská elektrokola jsou také obvykle dražší, často volí místní výrobu a kvalitnější komponenty, které společně zvyšují ceny. Pro srovnání, v USA z velké části dominují hodnotově orientované společnosti na výrobu elektrických kol, které vyrábějí své modely v Asii a používají díly nižší až střední třídy, což vede k elektrokolům, která často stojí polovinu jejich evropských protějšků.
V Nizozemsku vzrostl trh s elektrokoly v roce 2021 na ohromujících 9,5 miliardy EUR (přibližně 10,5 miliardy USD).
Dominance městských kol
Mezi nejoblíbenější styly elektrických kol v Nizozemsku patří elektrická městská kola, která podle LEVA představují přibližně 75 % trhu. Hybridní elektrokola mají rovněž značný podíl 17 %. Speciálnější elektrokola, jako jsou nákladní elektrokola a elektrická horská kola, představují 2 % trhu. Skládací elektrokola a elektrické tříkolky představují podle LEVA 1 % trhu.
Po velké části Asie jsou evropské země v čele, pokud jde o přijetí elektrických kol.
Evropské značky elektrických kol přijímají významné investice, stejně jako jejich americké protějšky, a mnoho zemí v Evropě pobízí k nákupu nebo používání elektrických kol.