Představte si něco zcela nového. Ve spolupráci s Fraunhoferovou společností, konkrétněji s Institutem Ernsta Macha, Mercedes provádí crashtesty s úplně novým přístrojem. Během crashtestu třídy C byl na strop zavěšen lineární urychlovač, který umožňuje sledovat, co se děje uvnitř vozu v reálném čase během srážky.
Tato technologie využívá 1kHz techniku, což je daleko výkonnější než klasické rentgeny. Energii fotonů lze dostat až na 9 MeV. Pulzy trvají pouze několik milisekund, takže můžeme získat ostré snímky a sestavit je do videa, které ukáže každý detail průběhu srážky. Mercedes tvrdí, že může vytvořit až 1000 snímků za sekundu.
Tato technologie není jenom o sledování deformace auta. Umožňuje také získat informace o tom, co se děje uvnitř figuríny při testu. A co je nejdůležitější, urychlovač neovlivňuje ostatní nástroje pro analýzu nehody, jako jsou kamery a senzory.
Aby se zajistila bezpečnost vědeckého personálu, odborníci z Institutu Ernsta Macha přijali opatření proti ozáření. Budova, kde se testy provádějí, je obklopena 40 centimetry tlustou betonovou zdí a dveře do laboratoře váží přibližně 45 tun.
I když je tento test zatím pouze zkouškou konceptu, může otevřít dveře pro lepší porozumění procesům během nárazu. Markus Schäfer, člen představenstva společnosti Mercedes-Benz Group AG a technický ředitel, komentoval úspěšný test slovy: „Náraz pod rentgenovým světlem je milníkem ve vývoji budoucích nástrojů. Díky přímému pohledu do skrytého interiéru můžeme vyvodit důležité závěry pro další zlepšení bezpečnosti vozidel.“