Emobilite.cz
  • Svět e-mobility
  • Elektromobily
  • Elektrokola
  • Infrastruktura e-mobility
  • Městská e-mobilita
Žádný výsledek
Zobrazit všechny výsledky
  • Svět e-mobility
  • Elektromobily
  • Elektrokola
  • Infrastruktura e-mobility
  • Městská e-mobilita
Žádný výsledek
Zobrazit všechny výsledky
Emobilite.cz
Žádný výsledek
Zobrazit všechny výsledky
Domů Infrastruktura e-mobility

Kongo a Zambie budují dodavatelský řetězec baterií

Demokratická republika Kongo (DRK), největší světový producent kobaltu, se již nechce spokojit s rolí dodavatele surovin. Místo toho chce v zemi vybudovat vlastní dodavatelský řetězec baterií. Uvažuje se také o vybudování továrny na výrobu baterií.

Autor Roman V.
25. 5. 2022
v Infrastruktura e-mobility, Svět e-mobility
Doba čtení: 2 min. čtení
0 0
0
Kongo a Zambie budují dodavatelský řetězec baterií

Kongo a Zambie budují dodavatelský řetězec baterií, zdroj electrive.com

Jak uvádí německý Handelsblatt, konžské vládě jde nyní o zajištění většího podílu na tvorbě hodnoty na domácím trhu. Dosud byla KDR známá především jako vývozce kobaltu jako suroviny.

Ložiska bateriových surovin

Již desítky let se zde však těží také mangan. Jak známo, tato surovina nabývá stále většího významu v elektromobilitě. Kromě toho země nedávno objevila ložiska niklu a lithia.

Prvním krokem je však výstavba pilotního závodu na výrobu kobaltových prekurzorů pro výrobu katod. Ten by měl být uveden do provozu do konce roku 2023. Podle plánu ministra průmyslu Juliena Paluku Kahongy by do konce tohoto nebo začátku nového desetiletí mohla být v Kongu postavena také kompletní továrna na výrobu bateriových článků. Země je v kontaktu s možnými partnerskými společnostmi, včetně společnosti Bosch, ale také s čínskými společnostmi.

Dohoda o spolupráci

Demokratická republika Kongo také uzavřela dohodu o spolupráci se sousední Zambií, která chce rovněž výrazně zvýšit těžbu bateriových surovin. Tato země je známá především jako producent mědi. Kromě těžby této důležité suroviny chce Zambie v budoucnu vyrábět také měděné kabely. Zambie rovněž doufá v nálezy kobaltu v příhraniční oblasti s Kongem.

V minulosti se objevilo několik iniciativ na vybudování lepšího důlního hospodářství, které bylo předmětem kritiky údajně využívající otrockou práci spolu s nedostatkem základních bezpečnostních opatření a riziky pro životní prostředí. Společnosti BMW, BASF a Samsung před několika lety společně s německou rozvojovou agenturou GIZ iniciovaly projekt na zlepšení transparentnosti a podmínek, než se v roce 2021 rozhodly přestat kobalt z Konga nakupovat. Později se k iniciativě připojil také Volkswagen. Naposledy se v loňském roce proslýchalo, že společnost CATL zvažuje odběr kobaltu z této africké země, tyto zvěsti se však nikdy nepotvrdily.

Tagy: bateriové článkykongonerostné surovinyspoluprácezambie
SdílejTweetPin
Předchozí článek

Volvo Cars mění aplikaci na jednotné místo pro řidiče elektromobilů

Další článek

Indukční systém nabíjení taxíků v Kolíně nad Rýnem

Doporučené články

Rozvoj infrastruktury pro elektromobilitu v evropských městech
Infrastruktura e-mobility

Jsou evropská města nakloněna elektromobilitě?

Autor Marie Š.
12. 4. 2024
0

Evropská města aktivně investují do budování nabíjecí infrastruktury pro elektromobily. Podle údajů Evropské agentury pro environmentální informace (EEA) byl v...

Číst více
Dochází k revoluci v crash testech? Rentgenová vize Mercedesu přichází pro větší bezpečnost vozidel Zdroj: Mercedes Benz

Dochází k revoluci v crash testech? Rentgenová vize Mercedesu přichází pro větší bezpečnost vozidel

1. 4. 2024
Rozjede se česká elektromobilita s dotacemi? Firmy začínají projevovat zájem Zdroj: Canva

Rozjede se česká elektromobilita s dotacemi? Firmy začínají projevovat zájem

19. 3. 2024
Ekonomický souboj: Srovnání nákladů elektromobilů a vozidel se spalovacími motory Zdroj: volkswagen.cz

Ekonomický souboj: Srovnání nákladů elektromobilů a vozidel se spalovacími motory

16. 3. 2024
Jak optimalizovat frekvenci nabíjení a prodloužit životnost baterie Zdroj: Canva

Jak optimalizovat frekvenci nabíjení a prodloužit životnost baterie

13. 3. 2024
Další článek
Indukční systém nabíjení taxíků v Kolíně nad Rýnem

Indukční systém nabíjení taxíků v Kolíně nad Rýnem

Procházet podle kategorie

  • Elektrokola
  • Elektromobily
  • Infrastruktura e-mobility
  • Městská e-mobilita
  • Svět e-mobility
Emobilite.cz

Online magazín o elektromobilitě - srozumitelně o elektromobilech, elektrokolech a nejnovějších trendech ze světa e-mobility. U nás najdete vše přehledně na jednom místě.

O nás

Kariéra

Napište nám

Pro inzerenty

Kontakt

Zásady ochrany osobních údajů

Procházet dle kategorií

Elektrokola Elektromobily Infrastruktura e-mobility Městská e-mobilita Svět e-mobility

Poslední příspěvky

  • Jak si vedou nejnovějších modely elektromobilů?
  • Jsou evropská města nakloněna elektromobilitě?
  • Dětská sedačka do elektromobilu? Samozřejmě! Nutnost!

© 2022 emobilite.cz

Žádný výsledek
Zobrazit všechny výsledky
  • Magazín o e-mobilitě
  • Infrastruktura e-mobility
  • Elektromobily
  • Svět e-mobility
  • Elektrokola
  • Městská e-mobilita

© 2022 emobilite.cz

Vítejte zpět!

Přihlášení k účtu

Zapomenuté heslo?

Obnovení hesla

Zadejte detailní informace pro obnovení hesla

Přihlásit se
Opravdu chcete odemknout tento příspěvek?
Odemknout vlevo : 0
Opravdu chcete zrušit předplatné?