Alan Clarke, vrchní ředitel pro politiku společnosti Lime UK&I, při hodnocení růstu poznamenal: „Poté, co nejhorší pandemie skončila a přísné blokády byly zrušeny, nával Londýňanů se obrátil na naše elektrokola jako na jednoduché, otevřené a společenské vzdálené dopravní prostředky. Mnozí se neohlédli zpět. Od skočení do obchodů nebo schůzek s přáteli v parcích – a stále častěji se vrací dojíždění. Vypouštění aut na elektrokola a elektrokoloběžky na krátké cesty lidem nabídlo bezpečný, cenově dostupný a udržitelný způsob dopravy. Vzhledem k tomu, že popularita našich elektrokol nyní výrazně převyšuje úrovně před Covidem 19. Je jasné, že to, co vidíme, je jen začátek vzrušující změny chování v Londýně. Protože se snažíme snížit emise uhlíku a žít své životy udržitelněji.“
Investice 20 milionů liber do rozvoje elektromobility
S ohledem na tuto skutečnost společnost Lime oznámila své plány investovat 20 milionů liber v Londýně. V průběhu příštích 18 měsíců s vozidly připravenými k využití více než 100 km nových nebo modernizovaných cyklistických tras. Ty byly dodány nebo jsou ve výstavbě od začátku pandemie. A také stovky kilometrů klidnějších ulic, rozšířené chodníky, nové školní ulice a mnoho dalších křižovatek, které se staly bezpečnějšími.
Statisticky, jeden z pěti Londýňanů nyní žije v blízkosti cyklistické sítě, což představuje 10 % nárůst oproti roku 2019. Na těchto stezkách a mimo ni Lime zaznamenal 128 % celkový nárůst počtu cestujících oproti údajům z roku 2019. Během těchto cest bylo ujeto 8 milionů mil.
Nárůst ve využívání elektrokol Lime
Camdenská rada zaznamenala v roce 2021 významný nárůst ve využívání elektrokol Lime po spuštění několika programů pro zlepšení cyklů. Ty byly součástí širšího programu Covid-19 Safer Travel v roce 2020. Schémata zahrnovala instalaci zkušebních cyklo-pruhů na některých z nejrušnějších silnic ve čtvrti, spolu s dalšími upgrady, jako jsou vylepšení křižovatek. V těchto oblastech bylo zjištěno, že počet výletů na elektrokolech Lime vzrostl v roce 2021 o 93 % až 756 % ve srovnání s rokem 2020.
Blízkost a dostupnost hrály kritickou roli v úspěchu původních schémat sdílení kol v Paříži i Londýně v době, kdy cyklistika neviděla nic jako úroveň podpory nebo investic do vyhrazené infrastruktury v obou městech. Jak postupujeme dále v průběhu pandemie, stále více lidí opět přijímá aktivní dopravu, podpořenou zkušenostmi s používáním sdílených schémat mikro-mobility. To bylo ještě dále podpořeno dostupností soukromého vlastnictví elektrokol, kterou z velké části přinesly změny v programu Cycle To Work v roce 2019, což vedlo k řadě nových maloobchodníků specializovaných na produkty pro mikro-mobilitu.
Vzhledem k tomu, že problémy s kvalitou ovzduší přetrvávají a dopravní zácpy v hlavním městě dosahují bodů, kde se doprava pohybuje pomaleji než před 100 lety, představuje cyklistika, elektrokoloběžky a elektrokola nezbytný krok ve vývoji městské dopravy.