„V letech 2007 až 2013 vydala EU 700 milionů eur na iniciativy pro cyklisty a chodce – toto číslo se v období 2014 – 2020 zvýšilo na 2 miliardy eur,“ uvedla Evropská federace cyklistů (ECF) pro Brussels Times.
„Očekává se, že tato částka poroste pouze se zahájením Evropské zelené dohody a nárůstem popularity cyklistické dopravy. “
Kromě toho, s koncem roku 2021 se podepsal nový rámec městské mobility. Členské státy EU se vyzvaly, aby začaly seriózně přehodnocovat dopravní priority s cílem výrazně ovlivnit emise uhlíku a snížit dopravní zácpy.
Nákladní kola přirozeně přitahují pozornost
Cycle Monitor Germany 2021, který pro výše uvedenou investici poskytuje další organický růstový kontext, který vytvořil a provedl výzkumný institut SINUS jménem spolkového ministerstva dopravy a digitální infrastruktury, uvádí, že:
- Německo má nyní 1,2 milionu soukromých uživatelů nákladních kol (modální podíl se mezi lety 2019 a 2021 zdvojnásobil) a 8,4 milionu potenciálních kupců.
- Povědomí o nákladních kolech vzrostlo mezi lety 2017 a 2021 z 38 % na 63 %. Na otázku, zda si dovedou představit nákup nákladního kola, odpovědělo 7 % v roce 2017 ano, ale v roce 2021 12 % bylo tímto nápadem nadšeno.
- V souladu se zvýšeným povědomím se v roce 2020 v Německu prodalo 103 000 nových nákladních kol, podle údajů ZIV.
Výše uvedená pozorování jsou toho druhu, kvůli kterému generální ředitel koncernu Volkswagen Herbert Diess oznámil: „V přelidněných městských centrech bude vůz v budoucnu akceptovaný pouze tehdy, bude-li mít kolo dostatek prostoru v rámci mobility.“
Když velký výrobce motorů se zájmem sleduje váš prostor, není divu, že se o něj aktivně zajímají i trhy. Zprávy o IPO dánsko-estonského výrobce nákladních kol Hagen Bikes – založeného v roce 2014, v současnosti se prodávají do 12 evropských zemí – znovu potvrzují zásadní posun v pohledu na soukromou dopravu.
„Investoři upsali akcie Hagen Bikes v hodnotě 7,45 milionu eur, přičemž původním cílem společnosti bylo získat 0,5 milionu eur.“
U nákladních kol samozřejmě nejde jen o osobní použití, ale stále více podniků využívá flotily. Druhý roční projekt City Changer Cargo Bike přinesl verdikt, že v roce 2021 se očekává nárůst prodeje o 65,9 %
Analytici předpokládají, že kurýři mohou v blízké budoucnosti převzít více než 40 % tržeb a možná i více, pokud budou společnosti jako DHL a Asda pokračovat v rozšiřování flotily.
Nyní by se zdálo, že aktivní financování dopravy je na vyšších vládních úrovních vnímané jako oblíbená a obezřetná investice. Paříž právem získává významné pokrytí pro transformaci, kterou město provádí. Mnoho dalších zemí bude pohlížet na Evropský zelený úděl jako na potenciální zdroj financování pro vlastní projekty aktivní dopravy a městského plánování.