Výrobci elektromobilů jasně hrají s rychle rostoucím podílem na trhu elektrokol. Vidí příležitost nabídnout řadu produktů a prohloubit jejich vztah k zákazníkům. Seznam výrobců zahrnuje Porsche (nový vlastník značky e-Bike GreyP), Mercedes-Benz, Harley Davidson a BMW. Ducati, oficiální dodavatel elektrických motorek pro Světový pohár FIM MotoE, má také řadu elektrokol.
Jak společnost Electrek správně zdůrazňuje:
„Prodej elektrických kol roste 16x rychleji než běžná cyklistika, takže ačkoliv se často zaměřujeme na elektrická auta, protože nahrazují plynový pohon a pomáhají řešit problémy se znečištěním, elektrická kola jsou ve skutečnosti přijímána mnohem vyšší sazbou. Seznamují lidi s elektrickým pohonem a jsou často prvním elektrickým vozidlem, které bude někdo vlastnit.“
Ochranná známka Rivian je shrnutá takto:
Ochranná známka RIVIAN™ pokrývá kategorie jízdních kol: konstrukční části jízdních kol, elektrická jízdní kola, konstrukční části elektrických jízdních kol, součásti elektrických jízdních kol speciálně upravené pro elektrická jízdní kola, jmenovitě sady baterií, ovladače motorů, elektrické motory, ovládání škrticí klapky, senzory pro pomocné pedály, konzoly displeje, kabelové svazky, ozubená kola, kazety, řetězy, rámy jízdních kol, pedály jízdních kol, houkačky na jízdní kola, brzdy jízdních kol, řetězy na jízdní kola, ozubená kola, sedadla na jízdní kola, pneumatiky na jízdní kola.
Měl by se cyklistický průmysl obávat?
Zájem automobilového průmyslu o cyklistiku není úplně nová oblast. Představte si, že Subaru, Volvo a VW se v 90. a 20. století střídaly ve sponzorství týmů Světového poháru horských kol. Hlavní posun: nehledá se sladění se značkou, ale skutečný prodej kol.
Jak v roce 2016 zdůraznil průmyslový konzultant Edward Benjamin:
„Stovky velkých společností vyrábějících automobily a spotřební zboží, slavných jmen, obrovských podniků věnují velkou pozornost obchodu s jízdními koly a zejména elektrokoly. Jejich otázky naznačují, že se zapojují nebo plánují zapojit se zrychlujícím se tempem téměř na každém trhu.“