Emobilite.cz
  • Svět e-mobility
  • Elektromobily
  • Elektrokola
  • Infrastruktura e-mobility
  • Městská e-mobilita
Žádný výsledek
Zobrazit všechny výsledky
  • Svět e-mobility
  • Elektromobily
  • Elektrokola
  • Infrastruktura e-mobility
  • Městská e-mobilita
Žádný výsledek
Zobrazit všechny výsledky
Emobilite.cz
Žádný výsledek
Zobrazit všechny výsledky
Domů Infrastruktura e-mobility

Inženýři University of New South Wales představují nový vysokorychlostní elektromotor

Autor Marie Š.
3. 10. 2022
v Infrastruktura e-mobility, Svět e-mobility
Doba čtení: 2 min. čtení
0 0
0
Inženýři University of New South Wales představují nový vysokorychlostní elektromotor

Inženýři z University of New South Wales (UNSW) sestrojili nový vysokorychlostní motor, který má potenciál zvýšit dojezd elektromobilů. Konstrukce byla inspirována tvarem nejdelšího železničního mostu v Jižní Koreji a je schopna dosáhnout rychlosti 100 000 otáček za minutu.

Pokořený vysokorychlostní rekord

Maximální výkon a rychlost 100 000 otáček za minutu dosažené tímto novým motorem úspěšně překonaly. Také zdvojnásobily dosavadní vysokorychlostní rekord laminovaných IPMSM (Interior Permanent Magnet Synchronous Motor). Tím se podle výzkumníků stal nejrychlejším IPMSM (Matematický model synchronního motoru s vnitřně uloženými permanentními magnety) na světě, který byl kdy zhotoven z komerčních laminovaných materiálů. Nejdůležitější je, že motor je schopen produkovat velmi vysokou hustotu výkonu. Výrazně také snižuje použití materiálů vzácných zemin, což by ušetřilo hmotnost a náklady na konstrukci.

Méně je někdy více

„Jedním z trendů pro elektromobily je, aby měly motory, které se otáčejí vyššími rychlostmi.“ Říká Dr. Guoyu Chu z UNSW School of Electrical Engineering and Telecommunications. „Každý výrobce elektromobilů se snaží vyvíjet vysokorychlostní motory a důvodem je, že povaha fyzikálních zákonů pak umožňuje zmenšit velikost takového stroje. A s menším strojem váží méně a spotřebuje méně energie, a proto to vozidlu dává delší dojezd. V rámci tohoto výzkumného projektu jsme se snažili dosáhnout absolutně maximální rychlosti. A zaznamenali jsme více než 100 000 otáček za minutu a špičková hustota výkonu se pohybuje kolem 7 kW na kilogram.“

Systém elektrického pohonu je rovněž škálovatelný a výkon a rychlost lze upravovat. Výzkumník dodává, že úprava motoru, aby vyhovoval například potřebám společnosti Tesla, by trvala přibližně 6-12 měsíců. „Máme vlastní softwarový balík pro návrh stroje, do kterého můžeme zadat požadavky na rychlost nebo hustotu výkonu a systém provozovat několik týdnů a on nám poskytne optimální návrh, který tyto potřeby splňuje,“ dodal Chu.

Tagy: dojezd elektromobiluelektromotor
SdílejTweetPin
Předchozí článek

Výrobce karoserií Caselani představí moderní retro dodávku ve stylu 2CV AU z 50. let

Další článek

Peugeot v roce 2023 představí novou generaci hybridních vozů

Doporučené články

Rozvoj infrastruktury pro elektromobilitu v evropských městech
Infrastruktura e-mobility

Jsou evropská města nakloněna elektromobilitě?

Autor Marie Š.
12. 4. 2024
0

Evropská města aktivně investují do budování nabíjecí infrastruktury pro elektromobily. Podle údajů Evropské agentury pro environmentální informace (EEA) byl v...

Číst více
Dochází k revoluci v crash testech? Rentgenová vize Mercedesu přichází pro větší bezpečnost vozidel Zdroj: Mercedes Benz

Dochází k revoluci v crash testech? Rentgenová vize Mercedesu přichází pro větší bezpečnost vozidel

1. 4. 2024
Rozjede se česká elektromobilita s dotacemi? Firmy začínají projevovat zájem Zdroj: Canva

Rozjede se česká elektromobilita s dotacemi? Firmy začínají projevovat zájem

19. 3. 2024
Ekonomický souboj: Srovnání nákladů elektromobilů a vozidel se spalovacími motory Zdroj: volkswagen.cz

Ekonomický souboj: Srovnání nákladů elektromobilů a vozidel se spalovacími motory

16. 3. 2024
Jak optimalizovat frekvenci nabíjení a prodloužit životnost baterie Zdroj: Canva

Jak optimalizovat frekvenci nabíjení a prodloužit životnost baterie

13. 3. 2024
Další článek
Peugeot v roce 2023 představí novou generaci hybridních vozů

Peugeot v roce 2023 představí novou generaci hybridních vozů

Procházet podle kategorie

  • Elektrokola
  • Elektromobily
  • Infrastruktura e-mobility
  • Městská e-mobilita
  • Svět e-mobility
Emobilite.cz

Online magazín o elektromobilitě - srozumitelně o elektromobilech, elektrokolech a nejnovějších trendech ze světa e-mobility. U nás najdete vše přehledně na jednom místě.

O nás

Kariéra

Napište nám

Pro inzerenty

Kontakt

Zásady ochrany osobních údajů

Procházet dle kategorií

Elektrokola Elektromobily Infrastruktura e-mobility Městská e-mobilita Svět e-mobility

Poslední příspěvky

  • Jak si vedou nejnovějších modely elektromobilů?
  • Jsou evropská města nakloněna elektromobilitě?
  • Dětská sedačka do elektromobilu? Samozřejmě! Nutnost!

© 2022 emobilite.cz

Žádný výsledek
Zobrazit všechny výsledky
  • Magazín o e-mobilitě
  • Infrastruktura e-mobility
  • Elektromobily
  • Svět e-mobility
  • Elektrokola
  • Městská e-mobilita

© 2022 emobilite.cz

Vítejte zpět!

Přihlášení k účtu

Zapomenuté heslo?

Obnovení hesla

Zadejte detailní informace pro obnovení hesla

Přihlásit se
Opravdu chcete odemknout tento příspěvek?
Odemknout vlevo : 0
Opravdu chcete zrušit předplatné?