Podle mateřské společnosti Citroënu Stellantis je elektrická dodávka v retro stylu dílem designérských týmů francouzské automobilky i společnosti Caselani. Přestavba zahrnovala úpravu karoserie s designovými výpůjčkami z vozu 2CV AU, například tvar masky chladiče, poutavé kulaté světlomety a obzvláště nápadný plechový oděv „krabicové kachny„, který se vyznačuje drážkami.
Moderní retro dodávka
Co se týče techniky, zůstávají údaje pro karosářskou verzi Berlingo M, tedy pro model dlouhý 4,40 m, stejné. Elektromotor na přední nápravě má výkon až 100 kW a energetický obsah baterie je 50 kWh.
Objednávky budou možné od 1. října, zahájení výroby je plánováno na leden 2023. Bližší informace o cenách a objemech výroby zatím ani jedna ze společností nezveřejnila. Startovat bude model panelové dodávky, ale plánuje se i „volnočasová verze pro přepravu osob“ v retro vzhledu.
Citroën 2CV AU
Citroën 2CV AU („U“ jako „utility„) byl uveden na trh v roce 1951 jako odnož modelu 2CV A. Během pouhých tří let, než přišel jeho nástupce 2CV AZU, se francouzské společnosti podařilo prodat více než 1,2 milionu kusů.
„Specifikace designu nezahrnovala pouhé kopírování tvarů staré dodávky v tom nejpřísnějším slova smyslu“, vysvětluje designér Caselani David Obendorfer. „Místo toho zahrnovaly návrat do minulosti a přenesení jejího jedinečného kouzla do vozidla 21. století.“
„Berlingo jako vzdálený potomek bylo kompletně navrženo jako pocta vozu Citroën 2CV z 50. let. Byla to vzrušující výzva, protože původní dodávka měla zcela jiné proporce. Měla velmi krátký přední převis, pěkně dlouhou kapotu a opticky samostatně stojící zavazadlový prostor, což jsou velmi odlišné prvky od těch, které má Berlingo.“
Designér přišel s řešením této výzvy, když řekl: „Soustředil jsem se spíše na celkový aspekt evokující původní vozidlo, než abych napínal jednotlivé designové prvky tak, aby vypadaly jako 2CV Fourgonnette.„