Když Tesla loni poprvé představila nový Model S, společnost představila nový Model S Plaid+. Ten nahradil předchozí Plaid jako nová špičková verze.
Tesla s dojezdem přes 520 mil
Model S Plaid+ inzerovali jako model s dojezdem přes 520 mil na jedno nabití a zrychlením z 0–60 mph za méně než 1,99 sekundy. Pokud jde o Model S Plaid, ten nahradil Model S Performance. Tesla uvedla, že dosáhne dojezdu 390 mil a zrychlení 0–60 mph za 1,99 sekundy.
Model S Plaid+
Tesla však nakonec Model S Plaid+ zrušila, protože Musk řekl, že lidé ve skutečnosti nepotřebují více než 400 mil dojezdu.
Lucid tak dostal příležitost být jediným výrobcem automobilů s elektrickým vozem s dojezdem přes 500 mil. (Před nedávnem dokonce společnost Lucid otevřela první mnichovský obchod). Zatímco Lucid má problémy se zrychlením Lucid Air, společnost dodává vozidlo s dosahem více než 500 mil.
Tento týden superfanoušek Tesly uznal, že Lucid byl první, kdo uvedl na trh 500 mil EV. Dodal ale, že Tesla „bude první, kdo jej bude hromadně vyrábět“. Ale zajímavé je, že generální ředitel Elon Musk reagoval na tweet, aby naznačil, že Tesla neplánuje vyrobit auto s dojezdem více než 400 mil. I když řekl, že před chvílí ho vyrobit mohla:
Před 12 měsíci jsme mohli vyrobit 600 mil Model S, ale to by podle mého názoru produkt zhoršilo, protože 99,9 % času byste vezli nepotřebnou hmotnost baterie, což zhoršuje akceleraci, ovladatelnost a efektivitu. Dokonce i naše auto s dojezdem 400 a více mil je víc, než kdo využije.
V loňském komentáři k Electrek Musk objasnil, jak se Tesla nyní dívá na elektromobily s dlouhým dojezdem:
Vidíme, že jakmile máte dojezd nad 400 mil, na větším dojezdu ve skutečnosti nezáleží. Existuje v podstatě nula cest nad 400 mil, kde řidič stejně nemusí zastavovat na toaletu, jídlo, kávu atd.
Generální ředitel nikdy neřekl, jak to ovlivní nový Roadster, který Tesla inzeruje na dojezd přes 600 mil.
Tyto výsledky můžete vidět z první ruky s Lucid Air vs. Model S Plaid. Lucid má více koňských sil, ale kvůli těžší baterii a konstrukci auta, které potřebuje k jejich udržení, je z linky pomalejší než Plaid.
Šéfdesignér Tesly Franz von Holzhausen nedávno řekl, že produkční verze nového Roadsteru bude lepší než to, co Tesla původně představila, ale nekomentoval dojezd, který byl původně přes 600 mil.
S Muskovou nedávnou rétorikou o EV s dlouhým dojezdem to vypadá, že by se Tesla mohla zaměřit na jiné aspekty vozu namísto dojezdu.