Americké ministerstvo energetiky zveřejnilo studii, která ukazuje, že do roku 2035 budou elektrická středně těžká a těžká nákladní vozidla stát stejně nebo méně než nákladní vozidla s naftovým motorem.
A do roku 2030 bude nákup, provoz a údržba téměř poloviny elektrických středně těžkých a těžkých nákladních vozidel levnější než u dieselových nákladních vozidel.
Cenová konkurenceschopnost
Očekává se, že bateriová elektrická nákladní vozidla se stanou cenově konkurenceschopnými pro menší nákladní vozidla do roku 2030, zatímco těžká nákladní vozidla s dojezdem méně než 800 km budou podle odhadů cenově konkurenceschopná do roku 2035.
Předpokládá se, že elektrická vozidla s vodíkovými palivovými články se do roku 2035 stanou cenově konkurenceschopnými pro těžká nákladní vozidla na dlouhé vzdálenosti s dojezdem větším než 800 km.
Zlepšování technologií vozidel a paliv
Studie, kterou zveřejnila Národní laboratoř pro obnovitelné zdroje energie DOE (NREL), zjistila, že pokračující zlepšování technologií vozidel a paliv s nulovými emisemi umožní, aby se čistá nákladní vozidla v příštím desetiletí stala levnější a dostupnější.
Středně těžká a těžká nákladní vozidla tvoří méně než 5 % vozidel na silnicích, ale produkují více než 20 % emisí z dopravního sektoru, který v současnosti představuje více než jednu třetinu emisí skleníkových plynů v USA.
Americká ministryně energetiky
Uvedla, že komplexní přístup Bidenovy administrativy usiluje o to, aby se čistá doprava stala realitou. Snížením vystavení kolísavým cenám pohonných hmot, investicemi do americké výroby a vytvořením národní dobíjecí sítě na podporu většího počtu elektromobilů na silnicích.
Bipartisan Infrastructure Law investuje v příštích pěti letech více než 7 miliard dolarů do dodavatelského řetězce pro baterie. Zákon také investuje 7,5 miliardy dolarů do rozšíření národní sítě nabíjení elektrických vozidel až na 500 000 nabíjecích stanic.