Mezi přítomnými nechyběli například generální ředitel Tesly Elon Musk a generální ředitelka General Motors Mary Barra. Samozřejmě, Musk a Barra jsou ta dvě jména, která byla poprvé zmíněna. Tito dva byli pravděpodobně v rozporu a nezdálo se, že by spolu v průběhu let trávili mnoho času. To se přidalo ke skutečnosti, že Musk a Biden si nevidí do oka, a administrativa propaguje GM před Teslou. Stejně tak i před všemi ostatními výrobci automobilů, pokud jde o budoucnost EV.
Přední automobilový lídři
Dle Reuters bylo do rozhovorů bylo zapojeno také několik dalších předních automobilových lídrů. Mezi dalšími účastníky byly generální ředitel Fordu Jim Farley, generální ředitel Stellantis (Chrysler) Carlos Tavares, generálního ředitele Lucid Peter Rawlinson a předseda Nissan Americas Jeremie Papina. Zúčastnili se také manažeři společností Kia, Hyundai, Mazda, Subaru a Toyota.
Kromě nepřítomnosti Herberta Diesse z VW Group a RJ Scaringe z Rivianu měla Bidenova administrativa v podstatě po ruce všechny hlavní tvůrce zpráv o elektromobilech. Společně mluvili o elektromobilech a nabíjení. Na druhé straně stolu byli americký ministr dopravy Pete Buttigieg, ministryně energetiky Jennifer Granholmová, národní poradkyně pro klima Gina McCarthyová a koordinátor infrastruktury Mitch Landrieu.
Vládní financování národní sítě nabíječek elektromobilů
O podrobnostech události a konverzacích účastníci sdělili velmi málo, i když se pravděpodobně dozvíme mnohem více později. Bidenova administrativa sdílela, že diskuse se zaměřily na vládní financování vytvoření národní sítě 500 000 nabíječek.
Panoval široký konsenzus, že nabíjecí stanice a vozidla musí být interoperabilní a poskytovat bezproblémovou uživatelskou zkušenost. Bez ohledu na to, jaké auto řídíte nebo kde nabíjíte své EV. Lze jen doufat, že tito generální ředitelé také dali zcela jasně najevo, že vládní financování nabíjení EV by se mělo výrazně zaměřit na stejnosměrné rychlé nabíjení spíše než na nabíjecí sítě úrovně 2. Ty mnoho výrobců automobilů a vládních úředníků propaguje. To vše přichází v patách rozhodnutí Agentury pro ochranu životního prostředí obnovit dřívější výjimku podle zákona o čistém ovzduší. Ta v Kalifornii umožní stanovit vlastní individuální požadavky na emise a mandáty pro vozidla s nulovými emisemi. Alliance for Automotive Innovation, která zastupuje většinu velkých výrobců automobilů, připustila, že nová pravidla budou pro průmysl náročná a vládní podpora bude zásadní.