Společnost Highland Electric Fleets podepsala dohodu se společností Thomas Built Buses, která zákazníkům poskytne nižší počáteční náklady a urychlí přijetí EV – jejich prohlášení o záměru postaví cenu elektrického autobusu na cenovou paritu s tradiční naftovou variantou. Na protějším pobřeží USA oznámila společnost InCharge Energy a její partneři projekt v jižní Kalifornii na nasazení 42 elektrických školních autobusů, což je největší flotila ve státě.
Plně elektrické autobusy
Téměř každý týden se zdá, že se objevují zprávy o plně elektrických autobusech a severoamerických školních čtvrtích, které kvůli větší udržitelnosti opouštějí naftu. Jen za poslední rok jsme viděli státy, jako je New York, aby požadovaly do roku 2035 100% elektrické autobusy, které by se rozšířily po celé zemi a nasadily další desítky tisíc.
Dokonce i školy na Aljašce přecházejí z nafty ve prospěch možnosti elektrického autobusu navzdory teplotám pod -40℉! Naši sousedé na severu berou přechod na e-bus stejně vážně investováním téměř 3 miliard dolarů do autobusů a infrastruktury s nulovými emisemi.
Federální a státní legislavita
Tento přechod na elektromobily začal nabírat na obrátkách díky federální a státní legislativě a také díky rozvíjejícím se technologiím, jako jsou schopnosti vozidla-síť (V2G). Loni na podzim pomohly Highland Electric Fleets a Thomas Built Buses poprvé dodávat elektřinu zpět do sítě v Massachusetts. Společnosti společně pracují na tom, aby zákazníkům poskytovaly předplatné elektrických autobusů za nižší počáteční náklady a nabízejí udržitelnější variantu, která stojí stejně jako nafta.
Elektrický školní autobus dosahuje nákladové parity s naftou
Neustálé přijímání plně elektrických školních autobusů se jistě zrychlí, pokud se více výrobců a poskytovatelů energie dokáže vyrovnat nebo překonat diesel v nákladech, jako mají Highland Electric Fleets a Thomas Built Buses.
V nedávné tiskové zprávě partneři oznámili podepsané prohlášení o záměru (LOI), které společnosti Highland umožňuje poskytovat předplatné elektrického školního autobusu do roku 2025 za ceny, které jsou cenově rovnocenné s naftou. To je obrovský čin, který může umožnit rychlejší přijetí EV v našich školních obvodech.
Highland nabízí školním obvodům a vozovým parkům model předplatného s kompletními službami, který zahrnuje školní autobusy vyráběné společností TB – Highland pak implementuje dobíjecí infrastrukturu, pomáhá řídit nabíjení autobusů, vlaky řidičů a spravuje služby.
Nabíjecí stanice
Tento přístup k předplatnému již vyvolal obrovský zájem. V únoru 2021 obdržely společnosti objednávku na 326 elektrických autobusů od veřejných škol okresu Montgomery, které jsou dosud největší. Na podporu této rostoucí flotily již Highland instaloval sklad se 45 nabíjecími stanicemi v Bethesdě v Marylandu. CEO Highland, Duncan McIntyre, hovořil o potenciálu tohoto LOI:
Školní obvody, které přistupují k elektrifikaci svých vozových parků z dlouhodobého hlediska, to nyní mohou udělat za přijatelnou cenu. Tento vztah umožňuje školním obvodům a provozovatelům vozového parku jezdit na elektřinu za stejnou cenu jako dieselový autobus. Společně s Thomas Built Buses jsme již splnili největší zakázku školních autobusů v zemi. Tyto zkušenosti a kvalita jejich plně elektrického školního autobusu Jouley z nich dělá dokonalého partnera pro podporu dlouhodobého úspěchu zákazníků a budování čistších komunit.
Více než 320 objednávek elektrobusů je jen začátek. Kolega výrobce, Lion Electric, loni v říjnu oznámil podmíněnou PO pro 1000 autobusů a prohlásil je za největší flotilu v Severní Americe. InCharge Energy, pohybující se na západ, nyní prohlašuje, že nasadí největší flotilu elektrických autobusů v Kalifornii.
Index kvality ovzduší
Kromě toho, že elektrobusy budou lepší pro životní prostředí a index kvality ovzduší než naftové autobusy, budou mnohem tišší a kalifornským studentům nabídnou hladší a méně znečištěnou jízdu. Jim Burleson, ředitel dopravy pro MVUSD promluvil:
Tento projekt elektrobusu je životně důležitý pro budoucnost našich studentů a nebyl by možný bez pomoci společností InCharge Energy, Creative Bus Sales a IC Bus. Víme, že děti ve školních autobusech jsou vystaveny pětkrát většímu množství látek znečišťujících ovzduší, což je v průběhu času vystavuje riziku mnoha zdravotních problémů. Potřebujeme iniciativy, abychom ochránili naše děti a zajistili budoucím generacím prospívat ve zdravém prostředí.
Podle zprávy začne InCharge Energy pracovat na infrastruktuře nabíjení elektromobilů v dubnu. MVUSD předpokládá, že do začátku nového školního roku bude své studenty přepravovat všemi 42 elektrobusy.