V prvním kroku této spolupráce bude během následujících 24 měsíců na čerpacích stanicích zřízeno až 4 000 dalších rychlonabíjecích míst.
Několik fází partnerství
V Německu to budou čerpací stanice Aral, ve Velké Británii v lokalitách BP. Druhá fáze má být dokončena do konce roku 2024. Do té doby vznikne celkem 8 000 nových rychlodobíjecích míst. Tentokrát však nejen v Německu a Velké Británii, ale i v dalších evropských zemích.
Volkswagen oznámil spolupráci s BP v loňském roce v rámci svého „Power Day“ – vedle dalších partnerství v oblasti dobíjení se společnostmi Iberdrola ve Španělsku a Enel v Itálii. Již tehdy byl zmíněn cíl 8 000 nabíjecích míst s výkonem alespoň 150 kW ze spolupráce s BP.
První nabíjecí místo z této spolupráce bylo nyní otevřeno v Düsseldorfu – na samém jihu hlavního města spolkové země Severní Porýní-Vestfálsko ve čtvrti Itter. Nejedná se o nabíječku Hypercharger od společnosti Alpitronic, kterou Aral Pulse skutečně instaluje na svých čerpacích stanicích (například také v Düsseldorfu na čerpací stanici Südring), ale o vývoj společnosti VW. Sloup HPC s názvem „Flexpole“ má dvě nabíjecí místa (CCS) a integrovaný systém pro ukládání baterií.
Ten umožňuje připojit nabíjecí sloup přímo ke stávající nízkonapěťové síti – špičkový výkon během nabíjení je vyrovnáván z akumulátoru, který se pak musí dobíjet prostřednictvím nízkého napětí. Podle VW není potřeba žádné středně napěťové připojení včetně speciálního transformátoru ani nákladné stavební úpravy.
Největší překážky rychlého rozšíření infrastruktury
Integrované úložiště překonává jednu z největších překážek rychlého rozšíření infrastruktury rychlého nabíjení v Evropě – „potřebu silných přípojek k síti“. VW však ponechává otevřené, nakolik je toto řešení škálovatelné: pro sloupek HPC na čerpací stanici může být řešení úložiště s nízkým napětím levnější. Zda to platí i pro větší lokality s několika nabíjecími stanicemi, není uvedeno.
Umístění nabíjecích sloupků z této spolupráce bude integrováno jednak do navigačních systémů a nabíjecích aplikací značek VW, ale stane se také součástí sítě Aral Pulse a BP Pulse. To umožní všem řidičům elektromobilů napříč značkami využívat nabíjecí body za známé sazby CPO nebo roamingových partnerů. Pro značky VW byly nedávno sjednoceny tarify pro nabíjení.
Generální ředitelé obou společností
Na slavnostní otevření sloupu Flexpole přijeli do Düsseldorfu oba generální ředitelé Herbert Diess a Bernard Looney. „Investice do všeho, od softwaru přes baterie až po nabíjení, jsou součástí naší strategie, jejímž cílem je učinit individuální mobilitu bezpečnější, pohodlnější a plně klimaticky neutrální,“ řekl Diess. „Dekarbonizace evropského hospodářství vyžaduje úzkou spolupráci napříč hranicemi a odvětvími. Jsme rádi, že se můžeme spojit se společností bp, abychom urychlili zavádění sítě rychlého nabíjení v celé Evropě.“
Looney dodává: „Nabíjení elektromobilů je jedním z klíčových motorů transformace společnosti bp na integrovanou energetickou společnost. Proto nás partnerství se společností Volkswagen velmi těší. Když se spojí jeden z předních světových výrobců automobilů a jedna z předních světových energetických společností – příležitost je obrovská.“