Do konce letošního roku chce Bolt rozšířit svůj vozový park na více než 230 000 mikromobilních vozidel ve více než 250 městech po celé Evropě.
Poptávka
Na konci roku 2021 byla společnost Bolt přítomna ve 170 městech a působila ve 20 zemích, přičemž ještě před dvanácti měsíci působila v 60 městech v 15 zemích. Estonská společnost vysvětluje, že v březnu 2022 byly rezervace na elektrokola a e-koloběžky o 500 % vyšší než ve stejném měsíci loňského roku. Část z toho lze sice vysvětlit tím, že v březnu 2021 byla omezení související s korunou mnohem větší, ale i tak je skokový nárůst pozornosti působivý.
„Naším posláním je budovat města pro lidi, ne pro auta, a to poskytováním cenově dostupnějších a ekologičtějších alternativ sdílené mobility pro všechny cesty po městě,“ říká Dimitri Pivovarov, viceprezident pro pronájmy ve společnosti Bolt Technology. „Koloběžky a elektrokola jsou perfektní alternativou k automobilům pro kratší cesty do centra města, takže je povzbudivé, že vidíme poptávku zákazníků po našich koloběžkách, protože se nadále rozšiřujeme po celé Evropě.“
Společnost Bolt chce do konce roku 2022 provozovat své flotily mikromobility ve více než 250 městech po celé Evropě. Na tento růst je již připravena, a proto letos získala licence na provoz koloběžek v mnoha nových městech, včetně norského Osla, chorvatské Rijeky, italského Turína a švédského Göteborgu.
Elektrické koloběžky se dostaly pod palbu kritiky z řady důvodů, ale především s argumentem, že koloběžky často nahrazují jízdu na kole a chůzi spíše jízdou autem. V předvečer své expanze do Osla společnost Bolt nedávno informovala o výsledcích svého výzkumu provedeného ve spolupráci s norským Institutem dopravní ekonomiky (Transportøkonomisk institutt, TØI), který zjistil, že pobídky v aplikaci vedly až k 60% nárůstu uživatelů v deseti evropských městech, kteří se na kratší cesty přesunuli z jízdy na koloběžkách. Bolt sice poukazuje na to, že koloběžky zlepšují kvalitu ovzduší, a v mnoha městech se stále používají auta na fosilní paliva, ale naši čtenáři jistě vědí, že zejména v Norsku jezdí méně znečišťujících aut než elektromobilů. Zde má mikromobilita ještě další výhodu: prostor ve městě. Koloběžka zabírá na silnici mnohem méně místa než vozidla pro spolujízdu, a tím ulehčuje přetíženým městům.
Začátkem dubna představila společnost Bolt svůj model elektrického skútru s dlouhým dojezdem, Bolt 5. Očekává se, že v nadcházejících měsících bude v evropských městech uvedeno na trh 20 000 kusů tohoto vozidla.