43 nových elektromobilů se bude nabíjet na dvanácti nabíjecích sloupech, které společnost Royal Mail na místě instalovala. Akvizice je součástí plánu společnosti zvýšit počet elektromobilů na desetinásobek.
Andrew Selous, poslanec za jihozápadní Bedfordshire, uvedl, že na něj investice společnosti Royal Mail do snížení emisí skleníkových plynů tímto způsobem „udělala velký dojem“, a označil elektromobily za „mimořádně konkurenceschopnou možnost s poskytovanými daňovými pobídkami“.
Méně emisí do ovzduší
Royal Mail očekává, že pošťáci a pošťačky v Leighton Buzzard budou doručovat dopisy a balíky bezpečně a efektivně a zároveň budou produkovat méně emisí.
Společnost rovněž poukazuje na plán zavést 3 000 elektrických dodávek do míst doručovacích úřadů po celé Velké Británii. Stejně jako dříve zatím neuvedla konkrétní časový plán ani neprozradila, s jakými výrobci spolupracuje. Podle předchozích zpráv se Royal Mail rozhodla pro dodávky Peugeot e-Expert, Mercedes eVito a eSprinter. To zapadá do situace, kdy služba údajně využívala zmíněné výrobce pro předchozí nákupy v malém měřítku. Také v Leighton Buzzard jsou na snímcích z tisku vidět elektrické dodávky Peugeot Partner.
Nejnižší vykazované emise CO2e na zásilku
Společnost Royal Mail tvrdí, že má „nejnižší vykazované emise CO2e na zásilku“ mezi hlavními doručovacími společnostmi ve Velké Británii. Zde však pošta započítává svůj přístup „nohama na ulici“ do uhlíkové stopy na balík doslova, tj. 85 000 pošťáků a pošťaček, kteří tři čtvrtiny doručování balíků provádějí pěšky nebo metodou park and loop.
Pošta také od září 2021 zkouší dvě mikroelektrická vozidla pro doručování dopisů a malých balíků. Jedná se o vozidla Paxster Cargo a Ligier Pulse 4.
Jak bylo oznámeno, Royal Mail si rovněž klade za cíl do roku 2030 převést všechna svá služební vozidla na elektromobily.
Pozdní přechod na elektrifikaci
Jinak však společnost Royal Mail zahájila přechod poměrně pozdě, zejména ve srovnání s ostatními poštovními službami. Například Deutsche Post/DHL se obrátila na výrobu vlastních elektrických dodávek již v roce 2018 prostřednictvím nyní prodané dceřiné společnosti StreetScooter. Podobný přístup zvolila i americká UPS. Tento americký logistický operátor údajně úzce spolupracuje s britskou společností Arrival na návrhu elektrických dodávek podle specifikace, abychom uvedli alespoň několik příkladů.