Společnost Samsung SDI začala v březnu ve svém výzkumném a vývojovém středisku v jihokorejském městě Suwon budovat pilotní linku pod názvem „S-Line“. Společnost očekává, že první polovodičové články bude vyrábět od začátku roku 2023. V telefonickém rozhovoru tento týden společnost Samsung uvedla, že pilotní projekt urychlí komerční zavedení polovodičových článků. To bylo dříve plánováno na rok 2027. „Díky ověření naší technologické životaschopnosti a zajištění know-how pro masovou výrobu urychlíme načasování masové výroby,“ cituje z telefonátu tisková agentura UPI.
Samsung však zřejmě nezabrousil do dalších podrobností, tj. uvedením nového cílového data nebo skutečných průlomových pokroků pro zahájení komerční výroby.
Profesor automobilového průmyslu na Daelimské univerzitě Kim Pil-soo pro UPI rovněž uvedl: „Uvidíme, zda se společnosti Samsung SDI podaří dosáhnout průlomu, ale pilotní projekt je smysluplný.“
Samsung v tomto následuje společnost Nissan, která přišla s podobnými argumenty. Společnost minulý měsíc rovněž naplánovala výzvu, v níž oznámila, že v roce 2024 zahájí pilotní výrobu polovodičových baterií, které budou v roce 2028 pohánět sériový elektromobil. Nissan podrobně popsal základy své technologie a zároveň prohlásil, že průlomové řešení vychází také z předchozích zkušeností s výrobou.
Polovodičové baterie
Polovodičové baterie jsou další velkou věcí v oblasti e-mobility – jakmile budou vyřešeny problémy s výrobou. Příslibem jsou ve všech případech – delší dojezd, nižší náklady, vyšší hustota energie a nabíjecí výkony a větší svoboda při navrhování. Pro ilustraci výhoda polovodičových baterií v elektromobilech. Vyšší hustotu energie lze využít buď ke zvýšení dojezdu, nebo k instalaci menší, lehčí a levnější baterie. Ta zajistí stejný dojezd jako li-ion baterie s tekutými elektrolyty.
Společnost Samsung SDI v březnu 2020 představila polovodičový článek ve fázi prototypu. Podle tehdejších tvrzení měl být článek schopen dojezdu až 800 km a 1 000 cyklů v elektromobilu.