Emobilite.cz
  • Svět e-mobility
  • Elektromobily
  • Elektrokola
  • Infrastruktura e-mobility
  • Městská e-mobilita
Žádný výsledek
Zobrazit všechny výsledky
  • Svět e-mobility
  • Elektromobily
  • Elektrokola
  • Infrastruktura e-mobility
  • Městská e-mobilita
Žádný výsledek
Zobrazit všechny výsledky
Emobilite.cz
Žádný výsledek
Zobrazit všechny výsledky
Domů Městská e-mobilita

Město zrušilo objednávku 50 vodíkových autobusů poté, co si uvědomilo, že elektrobusy mají mnohem větší smysl

Město Montpellier potvrdilo, že zrušilo objednávku na 50 autobusů na vodíkové palivové články poté, co si uvědomilo, že by bylo levnější a efektivnější objednat si místo toho autobusy na baterie.

Autor Roman V.
11. 1. 2022
v Městská e-mobilita
Doba čtení: 2 min. čtení
0 0
0
Město zrušilo objednávku 50 vodíkových autobusů poté, co si uvědomilo, že elektrobusy mají mnohem větší smysl

Město zrušilo objednávku 50 vodíkových autobusů poté, co si uvědomilo, že elektrobusy mají mnohem větší smysl

Osobní automobily s vodíkovými palivovými články jsou již téměř vymizelé

Prakticky každý program vozidel od Toyoty Mirai až po Hyundai NEXO Fuel Cell nedokázal získat žádnou trakci, protože převzal bateriová elektrická vozidla.

Někteří zastánci vodíku však tvrdili, že by tato technologie mohla stále převládat u větších vozidel, jako jsou autobusy a nákladní automobily.

Pravděpodobnosti, že se to stane, je čím dál těžší uvěřit

Montpellier, město na jihu Francie, mělo přes dva roky objednáno 50 autobusů na vodíkové palivové články. Město však minulý týden aktualizovalo svůj plán na dekarbonizaci veřejné dopravy a poznamenalo, že po přezkoumání finančních výkazů objednávku zrušilo.

Michaël Delafosse, prezident magistrátu, řekl, že nyní očekávají, že vodíkové autobusy budou šestkrát dražší než elektrobusy kvůli nákladům na provoz:

„Vodíková technologie je slibná. Je však šestkrát dražší než u elektrobusů. Takže v tuto chvíli upouštíme od vodíkových autobusů, uvidíme v roce 2030, jestli bude vodík levnější.“

Vodíkové vs. elektrické autobusy

Přestože město mohlo koupit vodíkové autobusy za méně peněz, vypočítali, že provozní náklady by byly vyšší. Vodíkové autobusy by vyšly na 0,95 eura (1,08 USD) na km, ve srovnání s 0,15 eura (0,17 USD) za km u elektrické baterie.

Je to hlavně kvůli nákladům na výrobu, skladování a distribuci vodíku, které jsou mnohem vyšší a komplikovanější než nabíjecí infrastruktura, která se primárně opírá o již existující elektrickou infrastrukturu.

I ve své nejúčinnější podobě je výroba a distribuce vodíku mnohem méně efektivní než pohon vozidla pomocí baterie.

Město zrušilo objednávku 50 vodíkových autobusů poté, co si uvědomilo, že elektrobusy mají mnohem větší smysl
Město zrušilo objednávku 50 vodíkových autobusů poté, co si uvědomilo, že elektrobusy mají mnohem větší smysl

Nyní se Montpellier, stejně jako mnoho dalších měst po celém světě, připravuje na objednávku elektrických autobusů, o kterých město věří, že jim pomohou splnit jejich cíl, aby veřejná doprava byla pro jejich obyvatele bezplatná.

 

Tagy: elektrobusměstská doprava
SdílejTweetPin
Předchozí článek

Používání nákladních kol vzkvétá s tím, jak se zrychlují výdaje na cyklistickou iniciativu EU

Další článek

Pustí se zbrusu nový výrobce elektromobilů do výroby elektrokol?

Doporučené články

Amsterdam bude mít brzy bezemisní elektrické vyhlídkové lodě
Městská e-mobilita

Amsterdam bude mít brzy bezemisní elektrické vyhlídkové lodě

Autor Karel S.
28. 2. 2023
0

Společnosti Vattenfall a Stromma Group investují do tichých bezemisních elektrických vyhlídkových lodí. Počínaje amsterdamskými kanálovými loděmi, které budou do roku...

Číst více
Na Slovensku byla zahájena výstavba továrny na výrobu elektrického Volva Zdroj: Canva

Na Slovensku byla zahájena výstavba továrny na výrobu elektrického Volva

23. 2. 2023
Praha postaví trolejbusovou trať na Letiště Václava Havla Zdroj: DPP

Praha postaví trolejbusovou trať na Letiště Václava Havla

21. 2. 2023
Dachser do roku 2025 elektrifikuje vozový park v dalších deseti evropských městech

Dachser do roku 2025 elektrifikuje vozový park v dalších deseti evropských městech

18. 2. 2023
Londýn zavádí program šrotovného. Podpoří ekologickou dopravu lidí s nízkými příjmy. Zdroj: canva

Londýn zavádí program šrotovného. Podpoří ekologickou dopravu lidí s nízkými příjmy.

2. 2. 2023
Další článek
Pustí se zbrusu nový výrobce elektromobilů do výroby elektrokol?

Pustí se zbrusu nový výrobce elektromobilů do výroby elektrokol?

Procházet podle kategorie

  • Elektrokola
  • Elektromobily
  • Infrastruktura e-mobility
  • Městská e-mobilita
  • Svět e-mobility
Emobilite.cz

Online magazín o elektromobilitě - srozumitelně o elektromobilech, elektrokolech a nejnovějších trendech ze světa e-mobility. U nás najdete vše přehledně na jednom místě.

O nás

Kariéra

Napište nám

Pro inzerenty

Kontakt

Zásady ochrany osobních údajů

Procházet dle kategorií

Elektrokola Elektromobily Infrastruktura e-mobility Městská e-mobilita Svět e-mobility

Poslední příspěvky

  • Víte, co znamenají zkratky BEV, HEV a PHEV?
  • Tesla otevřela v Nizozemsku první Supercharger V4 na světě
  • EU financuje rozvoj sítí pro nabíjení a H2 částkou 189 milionů eur

© 2022 emobilite.cz

Žádný výsledek
Zobrazit všechny výsledky
  • Magazín o e-mobilitě
  • Infrastruktura e-mobility
  • Elektromobily
  • Svět e-mobility
  • Elektrokola
  • Městská e-mobilita

© 2022 emobilite.cz

Vítejte zpět!

Přihlášení k účtu

Zapomenuté heslo?

Obnovení hesla

Zadejte detailní informace pro obnovení hesla

Přihlásit se
Opravdu chcete odemknout tento příspěvek?
Odemknout vlevo : 0
Opravdu chcete zrušit předplatné?