176 nových nabíjecích míst pro elektromobily
Letištní společnost uvádí, že ze 176 nabíjecích míst pro vlastní vozový park bude 134 dotováno EU, zatímco zbývající místa budou financována výhradně z vlastních prostředků letiště. Elektromobilita je jedním ze šesti pilířů strategie udržitelnosti letiště, a proto se společnost již několik let „zaměřuje na rozvoj sítě elektrických nabíjecích stanic uvnitř i vně oplocení letiště“.
Aktuální oznámení se však týká především nabíjecích míst uvnitř plotu. Cestující ze 176 nabíjecích míst těžit nemohou – nebo jen nepřímo, tím, že letiště využívá elektromobily. Na „landside“, jak to nazývá provozovatel, je k dispozici 19 nabíjecích míst ve volně přístupné části.
Ultrarychlá dobíjecí místa
Nedávno bylo 76 vozidel pozemního odbavení a deset vozidel vozového parku a managementu přestavěno z konvenčních na elektrické nebo hybridní modely. Ve vozovém parku partnerské taxislužby Főtaxi tvoří elektromobily již 30 %. Na letištním parkovišti Főtaxi je zatím šest ultrarychlých dobíjecích míst. Jejichž počet se má do konce roku 2025 zvýšit na 26.
V loňském roce si provozní společnost stanovila, že dosáhne provozu s nulovými čistými emisemi již v roce 2035. A nikoliv až v roce 2050, jak bylo původně plánováno. Podle vlastních údajů se budapešťské letiště v roce 2021 zařadilo mezi malou skupinu pouhých 58 letišť na celém světě. Která dosáhla úrovně 3+ systému uhlíkové akreditace letišť. Což znamená bilančně neutrální provoz s nulovými emisemi CO2 prostřednictvím kompenzací. Bod o emisích z pozemních vozidel je mezi letišti společný. Zatímco hlavním producentem emisí jsou samozřejmě samotná letadla.