Polská společnost ChargeEuropa oznámila, že během příštích dvou let rozšíří svou síť na 1 000 dobíjecích míst. Rozhodla se tak po červencovém spuštění pilotní sítě ve Varšavě. ChargeEuropa se při financování svých nabíjecích stanic spoléhá na reklamu.
Propagace elektronického dobíjení ve městě
Mladá společnost považuje koncept reklamy za tajný recept na budování a provozování ziskových sítí elektronického dobíjení ve městech. Nabíjecí stanice jsou postaveny s integrovanými 65palcovými dotykovými obrazovkami pro reklamu a uvádí, že mezi její partnery patří BMW, Netflix, Bolt a Opel.
V konceptu společnosti ChargeEuropa příjmy z reklamy také částečně pokrývají investiční náklady. Z pohledu společnosti tak řidiči elektromobilů profitují z dalších míst, která mohou být realizována díky financování reklamy. A protože za reklamu platí zákazníci, samotné nabíjení by mělo být zdarma. Nabíjecí procesy lze odemknout prostřednictvím vlastní aplikace společnosti.
Nabíjecí stanice po celém světě
Podrobnosti o samotných nabíjecích stanicích, kromě velikosti dotykového displeje, zatím nebyly zmíněny. Z tiskových fotografií ale vyplývá, že trvale připojené nabíjecí kabely jsou spirálové kabely s konektory typu 2. To by naznačovalo čistě střídavé nabíjení s maximálním výkonem 22 kW.
Po dokončení prvních lokalit se společnost ChargeEuropa rozhodla přenést svůj model do měst po celé Evropě, Asii a Latinské Americe. ChargeEuropa uvádí, že již zajistila 1 000 míst v klíčových městech v Polsku, Chorvatsku, Bulharsku, Chile. Na Filipínách a ve Francii. Například ve Francii ChargeEuropa uvádí, že uzavřela několik partnerství s vlastníky komerčních nemovitostí, jako je francouzský gigant Klepierre a Transgourmet a nabízí místa na jejich frekventovaných parkovištích.
Zdravý reklamní ekosystém
„Města již nemusí investovat velké částky z peněz daňových poplatníků do preventivního vytváření sítí pro nabíjení elektromobilů,“ říká Euan Wheatley, provozní ředitel společnosti ChargeEuropa. „Přesouváme se na trhy se zdravým reklamním ekosystémem, což nám umožňuje primárně zpeněžit naše nabíjecí sítě pomocí partnerství se značkami a udržet tak náš růst od prvního dne.“
Generální ředitel společnosti ChargeEuropa, Matt Tymowski, řekl: „Náš koncept nám poskytuje výhodu prvního tahu do měst se silným růstovým potenciálem, což nám umožňuje vybudovat kritickou infrastrukturu pro nabíjení elektromobilů, která je klíčová pro čistou dopravu v dané komunitě. Přicházíme a budujeme síť, takže mohou být na první vlnu připraveni s předstihem.“
O podobný koncept s nabíjecí infrastrukturou podporovanou reklamou usiluje americká společnost Volta Charging, která loni oznámila expanzi do Evropy.