Dánské hlavní město provede do konce roku studie proveditelnosti, které se budou zabývat zejména tím, jak by bylo možné rozšířit počet dobíjecích stanic. Není také jasné, zda a jak by se zákaz vztahoval na Frederiksberg, enklávu obklopenou městskou částí Kodaně.
Dohoda není zákon
Aby mohl být plán uveden v život, musí mu dát zelenou také dánská vláda. V roce 2021 se politická většina shodla na tom, že by mělo být možné, aby obce zavedly takzvané „bezemisní zóny„, do kterých by spalovací motory nesměly. Tato dohoda se však zatím nestala zákonem. Není tedy jasné, zda Kodaň může zakázat spalovací motory v celém městě, nebo jen v některých oblastech.
V roce 2021 také Kodaň oznámila, že od té doby bude pořizovat pouze elektrické autobusy. Podle tehdejších informací však měly být stávající dieselové autobusy využívány až do konce smluvního období. To znamená, že autobusy s ICE jsou průběžně vyřazovány, ale zatím nebyl učiněn jasný řez.
Bezemisní autobusové linky
Celkem 13 autobusových linek v Kodani je již bez emisí. Podle současných plánů se tento počet zvýší na 22 linek v prosinci 2023 a na 34 do konce roku 2025. Tedy na 90 %.
„Víme, že budoucností jsou vozy s nulovými emisemi,“ řekl Mads Rørvig, výkonný ředitel zájmového sdružení De Danske Bilimportører. „Elektromobily budou pravděpodobně dominovat, když se podíváme o něco dále. Proto považujeme za zcela přirozené, že město Kodaň tento požadavek v budoucnu zavede.„