Výrobce chce tohoto průběžného cíle dosáhnout do poloviny desetiletí, ale… „Od dnešního dne znamená polovina desetiletí rok 2026,“ řekl podle listu Handelsblatt generální ředitel Mercedesu Ola Källenius. Mercedes-Benz tak tento milník odkládá nejméně o jeden rok.
Špatné prodeje
Když Mercedes v červenci 2021 změnil svou strategii z „Electric first“ na „Electric only„. Byl vydán i tento 50procentní průběžný cíl. V pozadí odkladu jsou zřejmě mimo jiné prodejní čísla plug-in hybridů. Ještě v roce 2022 tvořily hybridně-elektrické vozy necelých 63 % prodejů. Vzhledem k tomu, že v prvním čtvrtletí roku 2023 poklesl prodej PHEV o 14 % a situace se pravděpodobně nezlepší (mimo jiné kvůli ukončení dotace ekologického bonusu pro plug-in hybridy v Německu), vidí plánovači Mercedesu prozatímní cíl v ohrožení.
Ani bateriové elektromobily však nesplnily všechna prodejní očekávání. V Číně musel Mercedes snížit ceny modelů EQS a EQE, v některých případech i výrazně, aby zvýšil prodejní čísla. Což se pak pravděpodobně projeví na tržbách a zisku. Kromě toho existují obavy z poškození pověsti luxusní strategie Ola Källeniuse.
I přes posunutí prozatímního cíle na rok 2026 však zůstává cílem stát se plně elektrickou automobilkou před koncem desetiletí, „kdekoli to podmínky na trhu dovolí„. Společnost však pravděpodobně využije této mezery, kterou si Mercedes při oznámení svého záměru v roce 2021 nechal otevřenou. Handelsblatt vidí v aktualizaci motoru V8 M176 náznak toho, že by Mercedes mohl zůstat u některých spalovacích modelů v USA a Číně i po roce 2030.