Posledních 18 vozů, které byly všechny předány v mnichovském BMW Welt, jsou vozy i3 v barvě Galvanic Gold Metallic. „BMW Welt byl vždy místem setkávání a inovací. Bylo proto více než příhodné, že impulzivní BMW i3 dostalo při svém posledním předání třpytivé a důstojné rozloučení,“ píše automobilka.
Čtyřmetrový elektromobil s unikátní karoserií z uhlíkových vláken se přestává vyrábět bez náhrady. BMW ale našlo přímé pokračovatele pro modelové označení i3. Od poloviny května – kdy se i3 ještě vyráběla v Lipsku – sjíždí z výrobní linky v novém závodě Lydia v čínském Šen-jangu BMW i3 eDrive 35L. Elektrický sedan vycházející z BMW řady 3 však nemá s evropským i3 navzdory podobnosti v názvu nic společného.
10. místo mezi elektromobily
Od svého uvedení na trh v roce 2013 se BMW i3 prodává v 74 zemích. Po druhé aktualizaci baterie v roce 2018 na 42,2 kWh brutto se počet registrací modelu i3 neustále zvyšoval. V Německu se devět let starý model ještě v roce 2021 dostal na 12 178 nových registrací, čímž se umístil na 10. místě mezi elektromobily – před modely jako Opel Corsa-e, Audi e-tron a Hyundai Ioniq 5. V roce 2022 překonala řada hranici 250 000 kusů, čímž se podle německé automobilky zařadila mezi nejúspěšnější elektromobily v segmentu prémiových kompaktních vozů na světě.
BMW zatím nepřišlo s předchůdcem v tomto segmentu, respektive místo toho zřejmě přenechalo tento úkol své dceřiné společnosti Mini. Dřívější zprávy z roku 2019 stanovovaly konec BMW i3 na rok 2024, ale zpráva o ukončení výroby k nám dorazila až v lednu. Předčasný konec i3 přichází na pozadí restrukturalizace lipského závodu kvůli zahájení výroby nové generace Mini Countryman. Nový elektromobil se v Lipsku začne vyrábět v roce 2023 na základě architektury BMW FAAR s pohonem předních kol.
Poslední model s variantou se spalovacím motorem
Rok 2025 bude údajně posledním, kdy Mini uvede na trh nový model s variantou se spalovacím motorem. Poté budou následovat pouze čistě elektrické modely, takže do roku 2030 bude Mini plně elektrickou značkou.
BMW však podle všeho stále nemá jasno – nová třída neboli Neue Klasse, jak německá automobilka nazývá své vozy nové generace, bude zahrnovat nový model řady 3, ale v jaké podobě nebo s jakým typem pohonu, zůstává otevřené.
Dá se říci, že by bylo skvělé, kdyby se vrátil některý z průkopnických duchů z BMW i3.