Zimní testy ve švédském Arjeplogu probíhaly souběžně s testováním varianty se spalovacím motorem a plug-in hybridu nové generace X1. U všech variant byly testovány a dále laděny systémy pohonu a podvozku.
Testování plně elektrického BMW iX1
V případě modelu iX1 se pozornost zaměřila také na chování elektromotorů, vysokonapěťové baterie, jakož i výkonové elektroniky a technologie nabíjení v „mrazivých a zimních podmínkách na silnici“, jak uvádí BMW.
Jak nyní BMW prozrazuje, iX1 bude k dispozici (také) s pohonem všech kol. Zda bude pohon všech kol standardní, nebo pouze volitelný, se však teprve ukáže. Jisté však je, že iX1 bude mít vyhřívanou baterii. Díky „nejnovější technologii bateriových článků a inteligentně řízenému systému tepelného managementu“ by mělo být možné dosáhnout krátké doby nabíjení a dlouhého dojezdu i při „extrémních teplotách pod nulou“.
Zařazení do modelové řady
BMW iX1 se zařadí do modelové řady hned po uvedení nového BMW X1 na trh, které začne na podzim 2022. Jak bylo uvedeno, BMW uvádí pro iX1 dojezd podle WLTP v rozmezí 413 až 438 kilometrů jako „předpokládané hodnoty založené na dosavadním stavu vývoje vozidla“. Vzhledem k tomu, že předběžná spotřeba WLTP 17,3 až 18,4 kWh/100 km uvedená na produktové stránce je poměrně vysoká, spekulovalo se již tehdy o verzi s pohonem všech kol. BMW zatím neuvedlo žádné podrobnosti o baterii.
Stejně jako spalovací motor je iX1 založen na architektuře FAAR s pohonem předních kol. Všechny varianty vyrábí BMW v Lipsku. Příští generace Mini Countryman je rovněž založena na architektuře FAAR a jako sesterský model se bude rovněž vyrábět v Lipsku. To znamená, že bude existovat i čistě elektrická verze modelu Countyman.