ABC Companies, severoamerický prodejce dálkových autobusů, oznámil, že dokončil 1 700 mil dlouhou cestu přes severozápadní Pacifik s použitím plně elektrického autobusu Van Hool CX45E. Elektrobus byl „Proterra Powered“ a cestoval z Newarku v Kalifornii do Seattlu ve Washingtonu a zpět pouze pomocí veřejných nabíjecích stanic. Výlet pomáhá předvést potenciál schopností bateriového elektrického autobusu a také rostoucí nabíjecí infrastrukturu na podporu dálkového cestování elektromobilem v USA.
ABC Companies je rodinná prodejní a servisní společnost specializující se na autokary v USA a Kanadě.
V zámoří je Van Hool známým jménem ve velkých dopravních prostředcích, jako jsou autobusy, cisterny a trambusy. Stejně jako mnoho výrobců užitkových vozidel, i Van Hool začal elektrifikovat své vozové parky ve prospěch cestování s nulovými emisemi.
Jedna z těchto nabídek zahrnuje CX45E, 100% elektrický autobus pro 56 cestujících, který se vydal do USA v prosinci 2020. Jedním z maloobchodníků, kteří obdrželi tyto autobusy Van Hool, byla společnost ABC, která začala dodávat CX45E zákazníkům v roce 2020.
Od té doby společnost ABC používá elektrickou sběrnici „Proterra Powered“ CX45E pro sběr dat a výkonnostní benchmarking, aby vyhovovala specifickým zákaznickým aplikacím. Svým nejnovějším silničním testem pilotního programu společnost ukázala rostoucí potenciál elektrických autobusů a otestovala nabíjecí infrastrukturu, aby byla neustále doplňována.
Proterra pohání elektrický autobus Van Hool na cestu 1 700 mil
BC Companies oznámila úspěšný pilotní program, poskytla Van Hool CX45E svému zákazníkovi MTRWestern v severozápadním Pacifiku, který pomohl dokončit cestu. Během několika etap cesty z Newarku v Kalifornii do Seattlu se na palubě vystřídaly různé skupiny cestujících MTRWestern a cestovali do destinací po celém severozápadním Pacifiku.
Samotný elektrobus je vybaven bateriovými sadami „Proterra Powered“, které využívají vysokoenergetické články NMC o celkové kapacitě 676 kWh. Výsledkem bylo, že elektrický motorový autobus měl v průměru 280 mil celkového plánovaného dojezdu mezi nabitími, ačkoli některé nohy promítaly daleko za 300 mil.
Testování dobíjecích stanic
Dalším cílem dálkového výletu bylo otestovat životaschopnost dobíjecích stanic na typické trase, zejména pro větší užitková vozidla. Společnosti zjistily, že v pravidelných intervalech je k dispozici dostatek nabíjecích stanic se spoustou dojezdu. Některá místa však nebyla navržena tak, aby vyhovovala větším osobním vozidlům, jako jsou elektrické motorové autobusy.
Společnosti ABC uvedly, že je jasné, že fyzické uspořádání mnoha stanic není připraveno na tempo, kterým tyto elektrobusy „Proterra Powered“ uvádí na trh.
Navzdory prostorovým problémům společnost ABC zjistila, že doby nabíjení byly kratší, než se předpokládalo, v průměru 2,5 až 3 hodiny, protože CX45E nikdy nevyužil více než 65 % dostupné baterie v daném úseku cesty.
Společnost uvedla, že je to částečně způsobeno vysokou hustotou energie bateriových sad „Proterra Powered“ integrovaných v elektrobusu. Prezident ABC a CCO Roman Cornell hovořil o cestě na dlouhé vzdálenosti a o neustálých vylepšeních, o která společnost usiluje:
Nárůst dojezdu elektrobusu
Naši zákazníci, kteří mají ve svém vozovém parku CX45E, také nadále zaznamenávají nárůst dojezdu. Díky řidičům, kteří zlepšují svou schopnost řídit spotřebu energie. Využíváme telematiku v reálném čase, která měří vše od spotřeby energie, sazeb nabíjení, výkonu vozidla a dalších. Jsme schopni spolupracovat s našimi zákazníky a neustále zlepšovat spotřebu energie a tím i dojezd. Náš pokračující úspěch s elektrickým pohonem Proterra Powered jen neustále posouvá současné hranice pro cestování autokarem. S nulovými emisemi, tvrzení nebo záznamy jsou poněkud irelevantní.