Tři dodatečně upravené modely budou k vidění na stánku Renaultu na každoročním veletrhu klasických automobilů Rétromobile ve Francii, kde se sady připravují.
Pro Renault to není poprvé, kdy umožňuje dřívějším kupcům proměnit jejich staré vozy v elektromobily, přestože pracuje i na elektrifikaci těchto modelových řad nově. Elektrifikace modelů Renault 4 a Renault 5 od základu je naplánována na roky 2024 a 2025. Platforma třetí generace modelu Twingo je na trhu od roku 2014 a byla od samého počátku navržena pro elektrický pohon s využitím technologie Zoe.
Sady pro elektrifikaci
Sada pro elektrickou modernizaci Renaultu 5 se začne ve Francii prodávat v září 2023 a výbava pro první generaci modelu Twingo bude následovat později. Sada pro Renault 4 bude uvedena do provozu příští měsíc a mohla by znamenat značný rozdíl. Renaultu 4 se od 60. do 80. let minulého století prodalo přibližně osm milionů kusů.
„Tyto elektrické přestavbové sady umožní lidem, kteří mají rádi svá klasická auta, a mladým lidem jezdit ve Francii v našich ikonických vozech Renault 4, Renault 5 a Twingo poháněných elektřinou,“ řekl Hugues Portron, ředitel společnosti The Originals Renault. „Kromě oběhového hospodářství, které tyto nové elektrické motorizace vytvářejí, nabízejí elektrické přestavbové sady řešení, které spojuje potěšení z jízdy s úsporami a spolehlivostí, aniž by cokoli ubíralo na stylu a originálním designu těchto oblíbených nadčasových klasických vozů.“
Kolik to bude stát?
Zájemci o sadu si ji mohou objednat na webu společnosti R-FIT. Výbava pro Renault 4 bude stát 11 900 eur (283 431 Kč) včetně DPH a montáže. Ceny ostatních sad partneři nezveřejnili. Nicméně za předpokladu, že budou mít podobné náklady, může jít skutečně o levnější variantu. A to přestože skupina Renault hodlá v budoucnu nabízet (malé) elektromobily, jako je Renault 5, za ceny od 20 000 eur (476 356 Kč). Pro srovnání, Renault Zoe nebo Peugeot e-208 v současné době stojí 30 000 EUR (714 480 Kč). Twingo ZE přijde na přibližně 24 000 EUR (571 584).
Renault doufá, že v budoucnu dosáhne nižších cen díky použití baterií LFP. To je také případ sady Renault 4, která se skládá z bezkartáčového synchronního motoru (48 kW). Ten je napájený sadou lithium-železo-fosfátových (LiFePO4) baterií s kapacitou 10,7 kWh. Renault uvádí dojezd 80 km. V kokpitu je pak umístěn ukazatel stavu nabití. Mechanický převodový systém zůstane nezměněn. Renault navíc tvrdí, že sada nebude mít vliv na rozložení hmotnosti vozidla.
Souprava již prošla všemi testy u UTAC (francouzský technický svaz pro automobily, motocykly a jízdní kola). Ve Francii má také nárok na národní a regionální dotace. O tom, zda značka rozšíří nabídku i na další trhy, zatím nemáme žádné informace.