Navzdory problémům s dodávkami polovodičů a kabelových svazků bylo do konce března zákazníkům předáno 99 100 vozů BEV.
Významný nárůst, nejvýraznější v Číně
Pro srovnání, v prvním čtvrtletí roku 2021 to bylo 60 000 kusů. Podle průměrných hodnot bylo nejvýraznějšího nárůstu dosaženo v Číně. Tam si BEV značky koncernu převzalo 28 800 zákazníků, což je více než čtyřikrát více než ve stejném období loňského roku. Je však třeba také zmínit, že značka VW zahájila dodávky modelů MEB v Číně až v polovině roku 2021. Na 6 200 vozů BEV z prvního čtvrtletí roku 2021 tedy připadá pouze na modely. Ty nepatří do kategorie MEB.
Zatímco největší nárůst (z uvedených důvodů) byl v Číně, v absolutních dodávkách BEV vede Evropa, kde bylo dodáno 58 400 vozů, tj. 59 % všech BEV koncernu VW. V USA bylo zákazníkům dodáno 7 900 vozů BEV koncernových značek (osm procent koncernových dodávek BEV).
V členění podle značek připadá nejvíce registrací e-vozidel na hlavní značku Volkswagen. Konkrétně se v prvním čtvrtletí roku 2022 jednalo o 53 400 BEV s logem VW. Následovala značka Audi s 24 200 vozidly (podíl: 24 %), Porsche s 9 500 vozidly (podíl: deset procent), Škoda s 8 800 vozidly (podíl: devět procent) a Seat/Cupra s 2 200 vozidly (podíl: dvě procenta).
Mezi značkami zaznamenala nejvyšší nárůst Škoda – zde je patrný začátek dodávek modelu Enyaq iV. V porovnání s 2 500 BEV v 1. čtvrtletí 2021 odpovídá 8 800 vozů z letošního roku nárůstu o 259,7 procenta. Značka VW Passenger Cars zaznamenala nárůst o 73,7 procenta, Audi s modelem e-tron ve 4. čtvrtletí o 66,2 procenta. U značky Seat/Cupra prodeje BEV dokonce mírně poklesly, a to o 1,4 procenta. U Porsche je nárůst o 4,4 procenta (z 9 100 na 9 500 kusů) zvládnutelný. Jednak se výroba modelu Taycan rozběhla naplno již v 1. čtvrtletí 2021 vzhledem k situaci s objednávkami a od té doby nebyl přidán žádný nový BEV model (na rozdíl od ostatních značek). Kromě toho byla výroba Taycanu ovlivněna také výpadkem výroby kvůli chybějícím kabelovým svazkům z Ukrajiny.
MEB
Při pohledu na modely dominují vozy MEB. Nejprodávanějším modelem s 30 300 kusy byl VW ID.4, který je, jak známo, nabízen jako „světový vůz“ na mnoha trzích po celém světě. S velkým odstupem za ním následuje VW ID.3, který je omezen na Evropu, s 13 000 vozy. Audi Q4 e-tron (včetně Sportbacku) bylo v prvním čtvrtletí dodáno 10 700 vozů a první model, který nepatří do skupiny MEB, Audi e-tron (opět včetně Sportbacku), 10 300 kusů. První pětku uzavírá Porsche Taycan (včetně Cross Turismo) s 95 00 vozy.
Vzhledem k vysoké poptávce se skupina považuje za dobře připravenou na letošní rok. Jen v západní Evropě dosahuje počet objednávek BEV přibližně 300 000 vozů. „Poptávka po našich plně elektrických vozidlech je celosvětově velmi vysoká a naše knihy objednávek jsou odpovídajícím způsobem dobře naplněny. Nárůst dodávek vozů BEV by byl bez současných problémů s dodávkami výrazně vyšší,“ říká Hildegard Wortmannová, členka představenstva skupiny odpovědná za prodej. „V průběhu roku očekáváme další vítr v zádech díky dalším vysoce atraktivním modelům a postupnému zlepšování situace v oblasti polovodičů. Pro celý rok máme i nadále pevně stanovený cíl dosáhnout podílu BEV na úrovni 7 až 8 %.“