Společnost Volvo Cars, která se chce do roku 2030 stát výrobcem plně elektrických automobilů, mění svou aplikaci na „jednotné místo“ pro řidiče vozidel Volvo Recharge. Nová verze integruje funkce nabíjení a možnosti plateb, které Volvo přidalo díky nedávným partnerstvím.
Podle výrobce vlastněného společností Geely nyní aplikace Volvo Cars obsahuje „stovky tisíc veřejných dobíjecích stanic po celém světě“ od řady provozovatelů dobíjecích stanic. Řidiči také dostávají informace o dostupnosti nabíječek v reálném čase a mohou za nabíjení zaplatit prostřednictvím jediného rozhraní. „Nabíjení čistě elektrického vozu Volvo nebylo nikdy jednodušší,“ tvrdí společnost.
Digitální nabíjecí platforma
„Mnozí z nás znají frustraci z toho, že se musí orientovat v několika aplikacích a nosit u sebe několik karet různých provozovatelů nabíjení,“ řekl Olivier Loedel, vedoucí oddělení Electrification Ecosystem ve společnosti Volvo Cars. Jejich cílem tedy bylo „odstranit jednu z hlavních překážek“, které brání v cestě za elektromobily, a „vytvořit jednu digitální nabíjecí platformu“, řekl.
Platforma integruje různá partnerství společnosti Volvo. Například v Číně společnost Volvo Cars nedávno podepsala dohody se třemi předními provozovateli nabíjecích míst v zemi: Star Charge, State Grid a TELD. Podle společnosti Volvo pokrývají více než 75 % všech veřejných dobíjecích míst v Číně. Zákazníci nyní mohou najít stanici a začít nabíjet naskenováním QR kódu a zaplatit přímo v aplikaci Volvo Cars. K placení slouží přední platební služby, včetně WeChat Pay a Alipay a V Point.
V Evropě si řidiči vozů Volvo mohou vybrat z více než 270 000 nabíjecích míst po integraci služby Plugsurfing do aplikace Volvo Car, která umožňuje roaming po celém kontinentu. V jednotlivých evropských zemích probíhá další spolupráce, například se společností Mer ve Švédsku a Norsku, Iberdrola ve Španělsku a Powerstop v Polsku, Itálii a Belgii.
Ve Spojených státech společnost Volvo Cars očekává, že aplikaci uvedou do provozu před koncem roku. Navrhli ji tak, aby navazovala na již úspěšnou automobilovou aplikaci ChargePoint pro zákazníky Volvo Recharge v USA, která jim umožňuje vyhledávat, navigovat a platit za nabíjení na jedné z více než 25 000 nabíjecích stanic.