Deník Handelsblatt přinesl v Německu zprávu, s odvoláním na zasvěcené osoby z kruhů obchodníků. Ta se týká všech bateriových elektrických modelů značky Volkswagen, tedy ID.3, ID.4, ID.5 a ID. Buzz. Mluvčí značky VW listu potvrdil, že společnost pociťuje „všeobecnou nechuť ke koupi elektromobilů, stejně jako ostatní automobilky„.
Podle Handelsblattu VW v Evropě od ledna do května vyrobil 97 000 kusů svých modelů ID. Prodal jich ale pouze 73 000. Tesla jen se svým Modelem Y přišla v tomto období na více než 100 000 prodaných kusů.
K tomu je třeba připočíst rostoucí konkurenci. Například MG4, přímého konkurenta ID.3, bylo v Evropě od ledna do května zaregistrováno asi 23 100 kusů. VW ID.3 přišel ve stejném období na necelých 28 000 registrací.
Zájem není ani o ID.Buzz
Společnost údajně vyrobila model ID.3 v 36 500 exemplářích. Dokonce i s nadějným modelem ID. Buzz se pravděpodobně nepodaří splnit plány. Zpráva naznačuje, že „mizivá poptávka“ pravděpodobně „způsobí bolest“ vrcholným manažerům koncernu. V Hannoveru bylo pravděpodobně vyrobeno 9 000 kusů v prvních pěti měsících, z toho 5 577 bylo registrováno v Evropě. Podle plánu se mělo za celý rok postavit přibližně 44 000 ID. Buzz, což Volkswagen vzhledem k situaci od ledna do května pravděpodobně zdaleka nesplní.
Několik prodejců, s nimiž Handelsblatt hovořil, vysvětlovalo zdrženlivost soukromých zákazníků především snížením dotací na elektromobily, vysokou inflací a stále relativně vysokými cenami elektromobilů VW. Soukromí zákazníci se však nezdržují pouze u elektromobilů; podle dealerských kruhů dochází také k „jasnému poklesu objednávek“ na spalovací modely.
Elektrické dodávky
Když Volkswagen v lednu zveřejnil údaje o dodávkách pro rok 2022, značka stále uváděla, že v Evropě eviduje přibližně 640 000 objednávek zákazníků na všechny typy pohonů. Podle zprávy Handelsblattu se nyní příchozí objednávky pohybují „kolem 650 000 vozů„. „Stávající objednávky se však zřejmě rozpouštějí rychleji, než se plánovalo, protože přichází příliš málo nových objednávek – zejména ze segmentu vozidel s bateriovým pohonem,“ uvádí zpráva. Kromě toho citují vedoucí pracovníci postižených závodů, kteří tvrdí, že v některých případech poptávka po některých e-modelích „klesla na nulu“. Prodejci proto odhadují, že pokud nebudou přicházet nové objednávky, do podzimu by mohly být zásoby odpracovány.
Na druhou stranu „do značné míry podle plánu“ je pouze obchod s klíčovými zákazníky. Fleetové prodeje tak mohou vysvětlit i 16procentní nárůst registrací značky VW v první polovině roku 2023.
Zdroj: handelsblatt.com