„Rychlonabíječky třetích stran, které splňují naše výkonnostní a spolehlivostní standardy, budou automaticky přidány do navigace Tesly jako kvalifikované nabíječky třetích stran. Záměrem je zajistit řidičům vozů Tesla bezproblémové nabíjení. Následující standardy budou nejprve zavedeny v Evropě a Izraeli.“ píše ve svém vyjádření Tesla.
V první řadě musí mít nabíjecí stanice jakéhokoli poskytovatele kompatibilní nabíjecí připojení, aby mohla být považována za kompatibilní. Pro evropské vozy Tesla to znamená především CCS. Tesla také chce, aby nabíjecí stanice byla spolehlivá a řidiči vozů Tesla ji pravidelně využívali. Spolehlivé používání je definováno tak, že průměrná úspěšnost nabíjení stanice musí být alespoň 90 %. Stanice navíc musí být řidiči Tesla využívána alespoň jednou za čtyři dny po dobu šedesáti dnů.
Tento krok navazuje na řadu integračních opatření, která Tesla v Evropě v poslední době učinila. Společnost zde pracuje se systémem CCS, čímž konkuruje i ostatním poskytovatelům. Zároveň Tesla letos na kontinentu otevřela svou vlastní síť Supercharger pro řidiče elektromobilů jiných značek než Tesla a zavedla flexibilní tarify.
Jak to bude fungovat ve světě?
V USA je situace odlišná. Majitelé si mohou zakoupit adaptér CCS, aby mohli využívat jiné sítě, ale jinak se spoléhají na vlastní nabíjecí standard společnosti Tesla. Je pravděpodobné, že Tesla umožní do navigačního systému zapojit i jiné nabíjecí stanice. Nicméně možná s menším účinkem, a to nejspíše těm, kteří se rozhodli přidat nabíječku založenou na technologii Tesla.
Tesla chce v Severní Americe konkurovat širšímu okruhu zákazníků a v listopadu otevřela design nabíječek Supercharger pro poskytovatele třetích stran.
Co na to CharIN?
Tento „dvojí metr“ vyústil v prohlášení sdružení CCS CharIN, jehož je Tesla členem. CharIN napsal: „Důrazně vyzýváme společnost Tesla, aby jako člen CharIN spolupracovala s členskou základnou CharIN, normalizačními organizacemi a dalšími subjekty na urychlení přijetí plně interoperabilního řešení pro nabíjení elektromobilů s cílem rychlejšího přechodu na elektrická vozidla.“
Společnost Tesla vstoupila do sítě CharIN v roce 2016 a je nadále uvedena jako její člen na webových stránkách. Pro evropské trhy přešla společnost Tesla na standard CCS2 s uvedením modelu 3 na trh. Modely S a X byly dříve nabízeny se zástrčkou typu 2 upravenou společností Tesla pro nabíjení stejnosměrným proudem. V USA však od Modelu S všechny Tesly využívají vlastní nabíjecí standard, který Tesla nyní nazývá NACS jako „North American Charging Standard“.
Zdroj: electrek.co