Emobilite.cz
  • Svět e-mobility
  • Elektromobily
  • Elektrokola
  • Infrastruktura e-mobility
  • Městská e-mobilita
Žádný výsledek
Zobrazit všechny výsledky
  • Svět e-mobility
  • Elektromobily
  • Elektrokola
  • Infrastruktura e-mobility
  • Městská e-mobilita
Žádný výsledek
Zobrazit všechny výsledky
Emobilite.cz
Žádný výsledek
Zobrazit všechny výsledky
Domů Infrastruktura e-mobility

Tesla chce přidat všechny konkurenční nabíjecí stanice do své navigace

Tesla oficiálně oznámila, že na mapách v navigačním systému vozu se nyní mohou zobrazovat nabíjecí stanice, které nejsou značky Tesla. Zpočátku to platí pro Evropu a Izrael a podléhá to určitým podmínkám.

Autor Karel S.
30. 12. 2022
v Infrastruktura e-mobility
Doba čtení: 2 min. čtení
0 0
0
Tesla chce přidat všechny konkurenční nabíjecí stanice do své navigace Zdroj: electreck.co

Tesla chce přidat všechny konkurenční nabíjecí stanice do své navigace Zdroj: electreck.co

„Rychlonabíječky třetích stran, které splňují naše výkonnostní a spolehlivostní standardy, budou automaticky přidány do navigace Tesly jako kvalifikované nabíječky třetích stran. Záměrem je zajistit řidičům vozů Tesla bezproblémové nabíjení. Následující standardy budou nejprve zavedeny v Evropě a Izraeli.“ píše ve svém vyjádření Tesla.

V první řadě musí mít nabíjecí stanice jakéhokoli poskytovatele kompatibilní nabíjecí připojení, aby mohla být považována za kompatibilní. Pro evropské vozy Tesla to znamená především CCS. Tesla také chce, aby nabíjecí stanice byla spolehlivá a řidiči vozů Tesla ji pravidelně využívali. Spolehlivé používání je definováno tak, že průměrná úspěšnost nabíjení stanice musí být alespoň 90 %. Stanice navíc musí být řidiči Tesla využívána alespoň jednou za čtyři dny po dobu šedesáti dnů.

Tento krok navazuje na řadu integračních opatření, která Tesla v Evropě v poslední době učinila. Společnost zde pracuje se systémem CCS, čímž konkuruje i ostatním poskytovatelům. Zároveň Tesla letos na kontinentu otevřela svou vlastní síť Supercharger pro řidiče elektromobilů jiných značek než Tesla a zavedla flexibilní tarify.

Jak to bude fungovat ve světě?

V USA je situace odlišná. Majitelé si mohou zakoupit adaptér CCS, aby mohli využívat jiné sítě, ale jinak se spoléhají na vlastní nabíjecí standard společnosti Tesla. Je pravděpodobné, že Tesla umožní do navigačního systému zapojit i jiné nabíjecí stanice. Nicméně možná s menším účinkem, a to nejspíše těm, kteří se rozhodli přidat nabíječku založenou na technologii Tesla.

Tesla chce v Severní Americe konkurovat širšímu okruhu zákazníků a v listopadu otevřela design nabíječek Supercharger pro poskytovatele třetích stran.

Co na to CharIN?

Tento „dvojí metr“ vyústil v prohlášení sdružení CCS CharIN, jehož je Tesla členem. CharIN napsal: „Důrazně vyzýváme společnost Tesla, aby jako člen CharIN spolupracovala s členskou základnou CharIN, normalizačními organizacemi a dalšími subjekty na urychlení přijetí plně interoperabilního řešení pro nabíjení elektromobilů s cílem rychlejšího přechodu na elektrická vozidla.“

Společnost Tesla vstoupila do sítě CharIN v roce 2016 a je nadále uvedena jako její člen na webových stránkách. Pro evropské trhy přešla společnost Tesla na standard CCS2 s uvedením modelu 3 na trh. Modely S a X byly dříve nabízeny se zástrčkou typu 2 upravenou společností Tesla pro nabíjení stejnosměrným proudem. V USA však od Modelu S všechny Tesly využívají vlastní nabíjecí standard, který Tesla nyní nazývá NACS jako „North American Charging Standard“.

Zdroj: electrek.co

Tagy: aplikaceCharINnabíjecí stanicerychlonabíjecí stanicetesla
SdílejTweetPin
Předchozí článek

Téměř 100 let stará rotterdamská čerpací stanice se mění na nabíjecí park

Další článek

Hubnutí po svátcích? Vsaďte na elektrokolo!

Doporučené články

Tesla otevřela v Nizozemsku první Supercharger V4 na světě
Infrastruktura e-mobility

Tesla otevřela v Nizozemsku první Supercharger V4 na světě

Autor Pepa K.
21. 3. 2023
0

Tesla zapojila své první rychlonabíjecí stanice čtvrté generace. V nizozemském Harderwijku umístili šestnáct dobíjecích stanic V4 Superchargers. Tato lokalita se...

Číst více
EU financuje rozvoj sítí pro nabíjení a H2 částkou 189 milionů eur

EU financuje rozvoj sítí pro nabíjení a H2 částkou 189 milionů eur

19. 3. 2023
Na Slovensku byla zahájena výstavba továrny na výrobu elektrického Volva Zdroj: Canva

Na Slovensku byla zahájena výstavba továrny na výrobu elektrického Volva

23. 2. 2023
Dachser do roku 2025 elektrifikuje vozový park v dalších deseti evropských městech

Dachser do roku 2025 elektrifikuje vozový park v dalších deseti evropských městech

18. 2. 2023
Jaká je budoucnost infrastruktury pro elektromobily? A co všechno se letos změní? Zdroj: Canva

Jaká je budoucnost infrastruktury pro elektromobily? A co všechno se letos změní?

16. 2. 2023
Další článek
Hubnutí po svátcích? Vsaďte na elektrokolo! Zdroj: canva

Hubnutí po svátcích? Vsaďte na elektrokolo!

Procházet podle kategorie

  • Elektrokola
  • Elektromobily
  • Infrastruktura e-mobility
  • Městská e-mobilita
  • Svět e-mobility
Emobilite.cz

Online magazín o elektromobilitě - srozumitelně o elektromobilech, elektrokolech a nejnovějších trendech ze světa e-mobility. U nás najdete vše přehledně na jednom místě.

O nás

Kariéra

Napište nám

Pro inzerenty

Kontakt

Zásady ochrany osobních údajů

Procházet dle kategorií

Elektrokola Elektromobily Infrastruktura e-mobility Městská e-mobilita Svět e-mobility

Poslední příspěvky

  • České elektromobily v číslech
  • Mercedes představuje GLC Coupé ve třech verzích PHEV
  • Motocykl LiveWire One míří na evropský trh

© 2022 emobilite.cz

Žádný výsledek
Zobrazit všechny výsledky
  • Magazín o e-mobilitě
  • Infrastruktura e-mobility
  • Elektromobily
  • Svět e-mobility
  • Elektrokola
  • Městská e-mobilita

© 2022 emobilite.cz

Vítejte zpět!

Přihlášení k účtu

Zapomenuté heslo?

Obnovení hesla

Zadejte detailní informace pro obnovení hesla

Přihlásit se
Opravdu chcete odemknout tento příspěvek?
Odemknout vlevo : 0
Opravdu chcete zrušit předplatné?