Švédská automobilka Volvo Cars se podělila o zprávu, že testuje technologii bezdrátového nabíjení elektromobilů v živém městském prostředí, aby vyhodnotila její potenciál. Stanice ve švédském Göteborgu budou v příštích třech letech nabízet bezdrátové nabíjení elektromobilů Volvo XC40 Recharge EV provozovaných taxislužbou Cabonline.
Volvo Cars Corp je globální automobilka
Sídlí ve švédské Torslandě, kterou vlastní čínský konglomerát Geely Holding Group. Volvo v posledních letech udělalo velké pokroky v elektrifikaci a uhlíkové neutralitě napříč svými různými značkami a výrobními procesy. Zavázalo se, že do roku 2030 bude plně elektrickou značkou.
Společnost Volvo Cars chce podpořit tyto cíle v oblasti elektrifikace. Začala zavádět nezbytnou výrobní infrastrukturu. Oznámila plány na vybudování továrny na baterie o kapacitě 50 GWh v Torslandě s pomocí společnosti Northvolt na výrobu baterií v hodnotě 30 miliard SEK (3,28 miliardy USD).
Volvo se podělilo o plány investovat dalších 1,09 miliardy $ do svého výrobního závodu Torslanda na podporu pokročilých výrobních postupů, jako je mega lití hliníkových dílů karoserie, plus nové zařízení na montáž baterií.
Tato nová zařízení jsou místem, kde se budou vyrábět budoucí elektromobily Volvo, stejně jako současné elektromobily na trhu, jako je XC40 Recharge, který bude použit při testování bezdrátového nabíjení Volvo.
Je bezdrátové nabíjení praktické? Volvo se to snaží zjistit
Společnost Volvo Cars se podělila o podrobnosti o své tříleté zkušební verzi bezdrátového nabíjení, přičemž jako svého partnera uvedla největšího provozovatele taxislužby v severském regionu společnost Cabonline.
Cabonline bude provozovat malou flotilu elektromobilů XC40 Recharge EV a testovat technologii bezdrátového nabíjení prostřednictvím iniciativy Göteborg Green City Zone – multiprojektového programu, ve kterém jsou určené oblasti ve městě využívány jako živá testovací střediska pro vývoj udržitelné technologie.
Mats Moberg, vedoucí výzkumu a vývoje ve společnosti Volvo Cars, uvedl:
Göteborg Green City Zone nám umožňuje vyzkoušet vzrušující nové technologie v reálném prostředí a vyhodnocovat je v průběhu času pro potenciální budoucí širší představení. Testování nových technologií nabíjení společně s vybranými partnery je dobrý způsob, jak vyhodnotit alternativní možnosti nabíjení pro naše budoucí vozy.
Nabíjecí stanice použité pro tento testovací program poskytla společnost Momentum Dynamics. Ta je poskytovatelem bezdrátových elektrických nabíjecích systémů.
Bezdrátové nabíjení se automaticky spustí, když elektromobil zaparkuje nad nabíjecí podložkou zabudovanou v ulici. Nabíjecí stanice níže pak posílá energii přes nabíjecí podložku, která je přijímána přijímací jednotkou implementovanou v EV.
Zkušební bezdrátové nabíjení
Volvo vysvětluje, že u jeho XC40 Recharge EV budou bezdrátové nabíječky poskytovat více než 40 kW energie. Téměř čtyřikrát rychlejší než kabelová 11 kW AC nabíječka a blíže ve srovnání s kabelovou 50 kW DC rychlonabíječkou.
V rámci zkušebního bezdrátového nabíjení budou taxíky značky Volvo v provozu 12 hodin denně. Ročně najedou 100 000 km (62 100 mil). Volvo Cars použije tento program také jako svůj první test životnosti svých elektromobilů v rámci scénáře komerčního využití.