Emobilite.cz
  • Svět e-mobility
  • Elektromobily
  • Elektrokola
  • Infrastruktura e-mobility
  • Městská e-mobilita
Žádný výsledek
Zobrazit všechny výsledky
  • Svět e-mobility
  • Elektromobily
  • Elektrokola
  • Infrastruktura e-mobility
  • Městská e-mobilita
Žádný výsledek
Zobrazit všechny výsledky
Emobilite.cz
Žádný výsledek
Zobrazit všechny výsledky
Domů Městská e-mobilita

Praha postaví trolejbusovou trať na Letiště Václava Havla

Dopravní podnik hl. m. Prahy zahájil v rámci projektu elektrifikace autobusové linky č. 119 výstavbu trolejbusové trati z Nádraží Veleslavín na Letiště Václava Havla Praha. Předpokládané náklady na realizaci jsou 354,5 milionu korun

Autor Alex Z.
21. 2. 2023
v Městská e-mobilita
Doba čtení: 2 min. čtení
0 0
0
Praha postaví trolejbusovou trať na Letiště Václava Havla Zdroj: DPP

Praha postaví trolejbusovou trať na Letiště Václava Havla Zdroj: DPP

Druhá trolejbusová trať v novodobé historii Prahy by měla být uvedena do provozu v prvním čtvrtletí roku 2024. Elektrifikace autobusové linky č. 119 Nádraží Veleslavín – Letiště a její přeměna na trolejbusovou trať je součástí Koncepce využití alternativních pohonů v podmínkách autobusové dopravy DPP, která navazuje na evropskou legislativu. Národní akční plán pro čistý mobilní provoz, Klimatický závazek a Klimatický plán hl. m. Prahy. Cílem je snížit emise CO2 v hlavním městě do roku 2030 až o 45 % oproti roku 2010.

Co nás čeká?

Trolejbusová trať na Letiště Václava Havla Praha bude dlouhá přibližně devět kilometrů. Trolejbusová trať pokryje zhruba 50 % současné trasy autobusové linky 119, zejména stoupání z Nádraží Veleslavín k Terminálu 3. Zbývající úsek budou trolejbusy jezdit v bateriovém režimu.

Praha postaví trolejbusovou trať na Letiště Václava Havla Zdroj: DPP

Výhody dynamického nabíjení

Díky moderní technologii dynamického nabíjení je možné efektivně elektrifikovat dlouhé nebo terénně náročné autobusové linky a zajistit krátké intervaly mezi spoji. Systém dynamického nabíjení kombinuje výhody trolejbusové technologie a bateriového provozu. Tím odstraňuje nebo výrazně minimalizuje některé provozní nevýhody klasických trolejbusů a čistě bateriových elektrobusů.

Instalací trolejbusů na vybrané části trasy (obvykle alespoň na 50 %) je možné zkrátit dobu potřebnou k nabíjení vozidla na konečných zastávkách nebo nabíjení zcela vyloučit.

Potřebná spotřeba energie se rozloží v čase a místě, čímž se dosáhne lepší ekonomiky provozu s ohledem na poměr cenové složky rezervované energie k celkové ceně elektřiny. Bateriový trolejbus nemusí být ve srovnání např. s elektrobusem vybaven velkým počtem baterií. Vnitřní prostor vozidla je tak plně využit pro cestující.

Klíčovým atributem je však výrazné prodloužení dojezdu vozidel. To umožňuje prakticky elektrifikovat jakkoli dlouhou linku. Dynamický systém nabíjení je tak vhodný zejména pro páteřní linky s krátkými intervaly provozu a také pro linky s náročným, členitým terénním profilem.

Tagy: elektrifikaceklimatický plánLetiště Václava Havlaměstská dopravaprahatrolejbus
SdílejTweetPin
Předchozí článek

Dachser do roku 2025 elektrifikuje vozový park v dalších deseti evropských městech

Další článek

Porsche oznámilo plány na elektrický Cayenne

Doporučené články

Amsterdam bude mít brzy bezemisní elektrické vyhlídkové lodě
Městská e-mobilita

Amsterdam bude mít brzy bezemisní elektrické vyhlídkové lodě

Autor Karel S.
28. 2. 2023
0

Společnosti Vattenfall a Stromma Group investují do tichých bezemisních elektrických vyhlídkových lodí. Počínaje amsterdamskými kanálovými loděmi, které budou do roku...

Číst více
Na Slovensku byla zahájena výstavba továrny na výrobu elektrického Volva Zdroj: Canva

Na Slovensku byla zahájena výstavba továrny na výrobu elektrického Volva

23. 2. 2023
Dachser do roku 2025 elektrifikuje vozový park v dalších deseti evropských městech

Dachser do roku 2025 elektrifikuje vozový park v dalších deseti evropských městech

18. 2. 2023
Londýn zavádí program šrotovného. Podpoří ekologickou dopravu lidí s nízkými příjmy. Zdroj: canva

Londýn zavádí program šrotovného. Podpoří ekologickou dopravu lidí s nízkými příjmy.

2. 2. 2023
Berlínský hasičský sbor přechází na hybridní pohon Zdroj: rosenbauer.com

Berlínský hasičský sbor přechází na hybridní pohon

22. 12. 2022
Další článek
Porsche oznámilo plány na elektrický Cayenne

Porsche oznámilo plány na elektrický Cayenne

Procházet podle kategorie

  • Elektrokola
  • Elektromobily
  • Infrastruktura e-mobility
  • Městská e-mobilita
  • Svět e-mobility
Emobilite.cz

Online magazín o elektromobilitě - srozumitelně o elektromobilech, elektrokolech a nejnovějších trendech ze světa e-mobility. U nás najdete vše přehledně na jednom místě.

O nás

Kariéra

Napište nám

Pro inzerenty

Kontakt

Zásady ochrany osobních údajů

Procházet dle kategorií

Elektrokola Elektromobily Infrastruktura e-mobility Městská e-mobilita Svět e-mobility

Poslední příspěvky

  • České elektromobily v číslech
  • Mercedes představuje GLC Coupé ve třech verzích PHEV
  • Motocykl LiveWire One míří na evropský trh

© 2022 emobilite.cz

Žádný výsledek
Zobrazit všechny výsledky
  • Magazín o e-mobilitě
  • Infrastruktura e-mobility
  • Elektromobily
  • Svět e-mobility
  • Elektrokola
  • Městská e-mobilita

© 2022 emobilite.cz

Vítejte zpět!

Přihlášení k účtu

Zapomenuté heslo?

Obnovení hesla

Zadejte detailní informace pro obnovení hesla

Přihlásit se
Opravdu chcete odemknout tento příspěvek?
Odemknout vlevo : 0
Opravdu chcete zrušit předplatné?