Oproti již provozovaným vozům budou mít nově dodané trolejbusy dva trakční motory, tedy dvě hnací nápravy. Provozovatel si od toho slibuje plynulejší jízdu v kopcovitém terénu Ústí nad Labem, zejména v zimě. Trolejbus má celkový výkon 250 kW.
Bez nutnosti použití trolejového vedení
Vozidlo má také baterii, která mu umožňuje jízdu bez použití trolejového vedení. Dokáže reagovat na přerušení provozu a při odklonu objíždět pomocí baterií. Velikost baterie, ale Škoda zatím neuvedla.
Osmnáctimetrové trolejbusy mají čtyři dveře a mohou přepravit až 115 cestujících. K dispozici je automatická klimatizace, nabíjecí USB body a zábradlí z nerezové oceli. Pro bezpečnost řidiče je mimo jiné k dispozici kontrola tlaku v pneumatikách, kontrola kolize s chodci, sledování mrtvého úhlu a elektricky vyhřívané čelní sklo. Hodnota zakázky je 650 milionů korun.
„Touto zakázkou navazujeme na úspěšnou spolupráci Škodovky s ústeckým dopravním podnikem. Naší výhodou je, že známe našeho klienta a jeho specifika, a díky tomu můžeme Dopravnímu podniku města Ústí nad Labem nabídnout přesně takové řešení, které potřebuje. Naše spolehlivé trolejbusy si pořizují zákazníci v řadě českých i evropských měst. Výhodou tohoto typu je navíc možnost jízdy mimo trakční vedení na baterii, což umožní například objíždět neočekávané situace v dopravě, nebo vést trasu neelektrifikovanou oblastí,“ říká Tanya Altmann, Prezidentka divize Bus Mobility ve Škoda Group.