Emobilite.cz
  • Svět e-mobility
  • Elektromobily
  • Elektrokola
  • Infrastruktura e-mobility
  • Městská e-mobilita
Žádný výsledek
Zobrazit všechny výsledky
  • Svět e-mobility
  • Elektromobily
  • Elektrokola
  • Infrastruktura e-mobility
  • Městská e-mobilita
Žádný výsledek
Zobrazit všechny výsledky
Emobilite.cz
Žádný výsledek
Zobrazit všechny výsledky
Domů Svět e-mobility

Nadcházející vlna čínských elektromobilů. Budou tradiční výrobci bojovat o přežití?

Na začátku září předsedkyně Evropské komise upozornila na uměle udržovaně nízké ceny čínských elektromobilů, které mají devastující vliv na evropský trh. Současně oznámila, že Evropa se zaměří na státní dotace, které jsou pumpovány do čínských automobilových společností. Deník New York Times nyní přináší konkrétní příklad: i přesto, že společnost Nio na každém prodaném autě ztrácí více než 800 tisíc korun, její expanze tímto způsobem zjevně netrpí.

Autor Jan V.
24. 10. 2023
v Svět e-mobility
Doba čtení: 2 min. čtení
0 0
0
Nadcházející vlna čínských elektromobilů. Budou tradiční výrobci bojovat o přežití? Zdroj: Nio

Nadcházející vlna čínských elektromobilů. Budou tradiční výrobci bojovat o přežití? Zdroj: Nio

Podle New York Times čínský výrobce elektromobilů Nio ztrácí na každém prodaném autě 35 tisíc dolarů, což je přibližně 810 tisíc korun. Tyto údaje pocházejí z účetních dat z druhého čtvrtletí letošního roku.

Během dubna a června Nio měsíčně prodalo zhruba osm tisíc automobilů a celkem za tři měsíce vykázalo ztrátu 835 milionů dolarů. I když prodeje v třetím čtvrtletí vzrostly a finanční výsledky zatím nejsou k dispozici, očekává se zlepšení situace.

Jak se společnost udržuje při životě?

Žádná z aktivit automobilky není v kladných číslech. Bez podpory čínské vlády bychom dnes Nio znali jen z vyprávění. Právě povahu a výši dotací zkoumá Evropská unie. Zajímají ji čínští výrobci, kteří již rozšířili své vozové parky v Evropě. Když se Nio v roce 2020 ocitlo na pokraji bankrotu, stát zasáhl a pomohl záchranou ve výši jedné miliardy dolarů. Výměnou za to získal 24% vlastnický podíl. Od té doby společnost získala od státu a dalších věřitelů více než 1,6 miliardy dolarů.

Bez miliardové dotace by společnost Nio jen stěží mohla zahájit svou evropskou a americkou expanzi, což podtrhují reprezentativní vícepodlažní showroomy známé jako Nio House. Kromě přehlídky nejnovějších výrobků značky nabízejí také kavárnu, relaxační zónu, knihovnu a hernu.

Jak mohou tradiční automobiloví výrobci konkurovat Číně?

Čína má výraznou pozici v automobilovém průmyslu, zejména v oblasti vývoje baterií. Otázkou již není, zda se Čína stane dominantním dodavatelem elektrických vozidel, ale spíše, jak rychle se tato dominance uskuteční. Rozdíl v nákladech na provoz a zaměstnance mezi Čínou a jinými zeměmi je markantní. Čína má roční náklady na pracovníka kolem 30 tisíc dolarů, zatímco americký Ford se nemůže dostat pod 110 tisíc dolarů ročně, což je částka, která se navíc stále zvyšuje.

Čínské automobilové značky začínají růst nejen v Evropě, ale získávají popularitu i na Středním východě, v Jižní Americe a v Austrálii. Zatímco Spojené státy stále dominují tradičními automobilovými značkami, situace by se mohla změnit i během několika let, i přes zdanění importovaných vozidel. Může Čína způsobit zánik většiny tradičních automobilových firem?

Tagy: americká expanzečínačínský výrobceevropská expanzeEVROPSKÁ UNIEEvropské komiseexpanzevýrobavýrobce
SdílejTweetPin
Předchozí článek

Druhá generace Škody Kodiaq přináší odvážnou proměnu a modernizaci

Další článek

Stockholm od roku 2025 zakazuje jezdit v centru města auty na fosilní paliva

Doporučené články

GM a Honda přerušují plány na cenově dostupné elektromobily Zdroj: canva
Svět e-mobility

GM a Honda přerušují plány na cenově dostupné elektromobily

Autor Jakub O.
20. 11. 2023
0

General Motors a japonský gigant Honda Motor stahuji své plány na společný vývoj cenově dostupných elektromobilů. Tuto zprávu přinesla Honda,...

Číst více
Stockholm od roku 2025 zakazuje jezdit v centru města auty na fosilní paliva Zdroj: canva

Stockholm od roku 2025 zakazuje jezdit v centru města auty na fosilní paliva

26. 10. 2023
Nio a Mercedes údajně jednají o možném technologickém spojenectví

Nio a Mercedes údajně jednají o možném technologickém spojenectví

14. 10. 2023
Škoda vstoupila na vietnamský trh. Začíná s Karoqem a Kodiaqem

Škoda vstoupila na vietnamský trh. Začíná s Karoqem a Kodiaqem

11. 10. 2023
BMW zastavuje prodej všech motocyklů se spalovacími motory v Severní Americe Zdroj: BMW

BMW zastavuje prodej všech motocyklů se spalovacími motory v Severní Americe

8. 10. 2023
Další článek
Stockholm od roku 2025 zakazuje jezdit v centru města auty na fosilní paliva Zdroj: canva

Stockholm od roku 2025 zakazuje jezdit v centru města auty na fosilní paliva

Procházet podle kategorie

  • Elektrokola
  • Elektromobily
  • Infrastruktura e-mobility
  • Městská e-mobilita
  • Svět e-mobility
Emobilite.cz

Online magazín o elektromobilitě - srozumitelně o elektromobilech, elektrokolech a nejnovějších trendech ze světa e-mobility. U nás najdete vše přehledně na jednom místě.

O nás

Kariéra

Napište nám

Pro inzerenty

Kontakt

Zásady ochrany osobních údajů

Procházet dle kategorií

Elektrokola Elektromobily Infrastruktura e-mobility Městská e-mobilita Svět e-mobility

Poslední příspěvky

  • ID.7 Tourer: Volkswagen s praktickým nádechem a novým jménem
  • Infiniti představuje koncept elektrického sedanu, který bude uveden na trh v roce 2026
  • GM a Honda přerušují plány na cenově dostupné elektromobily

© 2022 emobilite.cz

Žádný výsledek
Zobrazit všechny výsledky
  • Magazín o e-mobilitě
  • Infrastruktura e-mobility
  • Elektromobily
  • Svět e-mobility
  • Elektrokola
  • Městská e-mobilita

© 2022 emobilite.cz

Vítejte zpět!

Přihlášení k účtu

Zapomenuté heslo?

Obnovení hesla

Zadejte detailní informace pro obnovení hesla

Přihlásit se
Opravdu chcete odemknout tento příspěvek?
Odemknout vlevo : 0
Opravdu chcete zrušit předplatné?