Emobilite.cz
  • Svět e-mobility
  • Elektromobily
  • Elektrokola
  • Infrastruktura e-mobility
  • Městská e-mobilita
Žádný výsledek
Zobrazit všechny výsledky
  • Svět e-mobility
  • Elektromobily
  • Elektrokola
  • Infrastruktura e-mobility
  • Městská e-mobilita
Žádný výsledek
Zobrazit všechny výsledky
Emobilite.cz
Žádný výsledek
Zobrazit všechny výsledky
Domů Svět e-mobility

Nadcházející vlna čínských elektromobilů. Budou tradiční výrobci bojovat o přežití?

Na začátku září předsedkyně Evropské komise upozornila na uměle udržovaně nízké ceny čínských elektromobilů, které mají devastující vliv na evropský trh. Současně oznámila, že Evropa se zaměří na státní dotace, které jsou pumpovány do čínských automobilových společností. Deník New York Times nyní přináší konkrétní příklad: i přesto, že společnost Nio na každém prodaném autě ztrácí více než 800 tisíc korun, její expanze tímto způsobem zjevně netrpí.

Autor Jan V.
24. 10. 2023
v Svět e-mobility
Doba čtení: 2 min. čtení
0 0
0
Nadcházející vlna čínských elektromobilů. Budou tradiční výrobci bojovat o přežití? Zdroj: Nio

Nadcházející vlna čínských elektromobilů. Budou tradiční výrobci bojovat o přežití? Zdroj: Nio

Podle New York Times čínský výrobce elektromobilů Nio ztrácí na každém prodaném autě 35 tisíc dolarů, což je přibližně 810 tisíc korun. Tyto údaje pocházejí z účetních dat z druhého čtvrtletí letošního roku.

Během dubna a června Nio měsíčně prodalo zhruba osm tisíc automobilů a celkem za tři měsíce vykázalo ztrátu 835 milionů dolarů. I když prodeje v třetím čtvrtletí vzrostly a finanční výsledky zatím nejsou k dispozici, očekává se zlepšení situace.

Jak se společnost udržuje při životě?

Žádná z aktivit automobilky není v kladných číslech. Bez podpory čínské vlády bychom dnes Nio znali jen z vyprávění. Právě povahu a výši dotací zkoumá Evropská unie. Zajímají ji čínští výrobci, kteří již rozšířili své vozové parky v Evropě. Když se Nio v roce 2020 ocitlo na pokraji bankrotu, stát zasáhl a pomohl záchranou ve výši jedné miliardy dolarů. Výměnou za to získal 24% vlastnický podíl. Od té doby společnost získala od státu a dalších věřitelů více než 1,6 miliardy dolarů.

Bez miliardové dotace by společnost Nio jen stěží mohla zahájit svou evropskou a americkou expanzi, což podtrhují reprezentativní vícepodlažní showroomy známé jako Nio House. Kromě přehlídky nejnovějších výrobků značky nabízejí také kavárnu, relaxační zónu, knihovnu a hernu.

Jak mohou tradiční automobiloví výrobci konkurovat Číně?

Čína má výraznou pozici v automobilovém průmyslu, zejména v oblasti vývoje baterií. Otázkou již není, zda se Čína stane dominantním dodavatelem elektrických vozidel, ale spíše, jak rychle se tato dominance uskuteční. Rozdíl v nákladech na provoz a zaměstnance mezi Čínou a jinými zeměmi je markantní. Čína má roční náklady na pracovníka kolem 30 tisíc dolarů, zatímco americký Ford se nemůže dostat pod 110 tisíc dolarů ročně, což je částka, která se navíc stále zvyšuje.

Čínské automobilové značky začínají růst nejen v Evropě, ale získávají popularitu i na Středním východě, v Jižní Americe a v Austrálii. Zatímco Spojené státy stále dominují tradičními automobilovými značkami, situace by se mohla změnit i během několika let, i přes zdanění importovaných vozidel. Může Čína způsobit zánik většiny tradičních automobilových firem?

Tagy: americká expanzečínačínský výrobceevropská expanzeEVROPSKÁ UNIEEvropské komiseexpanzevýrobavýrobce
SdílejTweetPin
Předchozí článek

Druhá generace Škody Kodiaq přináší odvážnou proměnu a modernizaci

Další článek

Stockholm od roku 2025 zakazuje jezdit v centru města auty na fosilní paliva

Doporučené články

Dochází k revoluci v crash testech? Rentgenová vize Mercedesu přichází pro větší bezpečnost vozidel Zdroj: Mercedes Benz
Infrastruktura e-mobility

Dochází k revoluci v crash testech? Rentgenová vize Mercedesu přichází pro větší bezpečnost vozidel

Autor Jan V.
1. 4. 2024
0

Představte si něco zcela nového. Ve spolupráci s Fraunhoferovou společností, konkrétněji s Institutem Ernsta Macha, Mercedes provádí crashtesty s úplně...

Číst více
Rozjede se česká elektromobilita s dotacemi? Firmy začínají projevovat zájem Zdroj: Canva

Rozjede se česká elektromobilita s dotacemi? Firmy začínají projevovat zájem

19. 3. 2024
Ekonomický souboj: Srovnání nákladů elektromobilů a vozidel se spalovacími motory Zdroj: volkswagen.cz

Ekonomický souboj: Srovnání nákladů elektromobilů a vozidel se spalovacími motory

16. 3. 2024
Jak optimalizovat frekvenci nabíjení a prodloužit životnost baterie Zdroj: Canva

Jak optimalizovat frekvenci nabíjení a prodloužit životnost baterie

13. 3. 2024
Změny dálniční známky v roce 2024. Vše, co potřebujete vědět

Změny dálniční známky v roce 2024. Vše, co potřebujete vědět

10. 3. 2024
Další článek
Stockholm od roku 2025 zakazuje jezdit v centru města auty na fosilní paliva Zdroj: canva

Stockholm od roku 2025 zakazuje jezdit v centru města auty na fosilní paliva

Procházet podle kategorie

  • Elektrokola
  • Elektromobily
  • Infrastruktura e-mobility
  • Městská e-mobilita
  • Svět e-mobility
Emobilite.cz

Online magazín o elektromobilitě - srozumitelně o elektromobilech, elektrokolech a nejnovějších trendech ze světa e-mobility. U nás najdete vše přehledně na jednom místě.

O nás

Kariéra

Napište nám

Pro inzerenty

Kontakt

Zásady ochrany osobních údajů

Procházet dle kategorií

Elektrokola Elektromobily Infrastruktura e-mobility Městská e-mobilita Svět e-mobility

Poslední příspěvky

  • Jak si vedou nejnovějších modely elektromobilů?
  • Jsou evropská města nakloněna elektromobilitě?
  • Dětská sedačka do elektromobilu? Samozřejmě! Nutnost!

© 2022 emobilite.cz

Žádný výsledek
Zobrazit všechny výsledky
  • Magazín o e-mobilitě
  • Infrastruktura e-mobility
  • Elektromobily
  • Svět e-mobility
  • Elektrokola
  • Městská e-mobilita

© 2022 emobilite.cz

Vítejte zpět!

Přihlášení k účtu

Zapomenuté heslo?

Obnovení hesla

Zadejte detailní informace pro obnovení hesla

Přihlásit se
Opravdu chcete odemknout tento příspěvek?
Odemknout vlevo : 0
Opravdu chcete zrušit předplatné?