Během tohoto roku CEO Investor Day 2022 Hyundai Motor Group nastínila svou strategii elektrifikace do roku 2030, která zahrnuje 17 nových modelů BEV. Zrychlený přístup k elektrifikaci zahrnuje investici ve výši téměř 80 miliard USD do hardwarových a softwarových technologií. Hyundai Motor očekává, že do konce dekády získá 7 % celosvětového trhu EV.
Rychlá rekapitulace
Hyundai Motor Group zastřešuje globální mobilitu automobilových značek, jako jsou Hyundai a Kia a také nové řady elektromobilů Ioniq. Navíc její luxusní značka Genesis sdílí plány, že do roku 2030 bude plně elektrický a v roce 2025 skončí s novými modely se spalováním.
Loni v květnu Hyundai Motor oznámil, že investuje 7,4 miliardy dolarů do vývoje a výroby elektromobilů v USA do roku 2025. Loni v září následovalo oznámení, že se společnost zavázala stát se do roku 2045 globálně uhlíkově neutrální.
Zatímco Hyundai Motor Group bere změnu klimatu a snahu o nulové emise uhlíku mnohem vážněji než ostatní výrobci automobilů, uznala také obchodní potenciál elektromobilů a jejich technologií, protože trh neustále nabírá sněhovou kouli.
To je velký důvod, proč není překvapením, že Hyundai Motor Group znovu zrychluje svou strategii elektrifikace a shazuje některé významné jihokorejské wony.
Hyundai Motor urychlí výrobu BEV a udržitelnost
Hyundai Motor nastínil svůj revidovaný plán směrem k plně elektrické budoucnosti v nedávné tiskové zprávě po virtuálním dni generálních investorů 2022 v jihokorejském Soulu. Generální ředitel Hyundai Motor, Jaehoon Chang, nastínil několik kroků zrychlené strategie s cílem získat větší kus tohoto sladkého koláče BEV. Zde jsou některé z hlavních bodů diskuse:
- Cílení na 1,87 milionu BEV prodaných ročně do roku 2030
- Představení 17 nových modelů BEV do roku 2030; jedenáct pro Hyundai a šest pro Genesis
- Uvažuje se o novém vyhrazeném výrobním zařízení BEV pro zvýšení výrobní kapacity
- Vyvíjení technologií pro baterie nové generace, maximalizovat účinnost lithiových baterií
- Zavedení integrované modulární architektury (IMA) v roce 2025
- Věnovat 12 bilionů KRW (~ 10 miliard USD) na posílení konkurenceschopnosti softwaru v oblastech, jako je konektivita a autonomní řízení
- Investovat do roku 2030 do budoucího podnikání celkem 95,5 bilionu KRW (~ 79,3 miliardy USD)
- To zahrnuje 19,4 bilionu KRW (~ 16 miliard $) konkrétně na elektrifikaci a 12 bilionů KRW (~ 10 miliard $) na softwarové funkce
- Cílem je dosáhnout 10% provozní ziskové marže na BEV
- Usilovat o udržitelný pokrok zvyšováním konkurenceschopnosti hardwaru a softwaru v EV
Sledováním těchto revidovaných cílů Hyundai Motor věří, že může posílit svůj roční celosvětový prodej BEV na 1,87 milionu kusů a zajistit si 7% podíl na celosvětovém podílu na trhu do roku 2030. Dříve načrtnutý cíl Hyundai pro prodej BEV byl 560 000 kusů do roku 2025. Chang dále uvedl:
Hyundai úspěšně urychluje svůj přechod k elektrifikaci a stává se globálním lídrem v oblasti elektromobilů navzdory náročnému podnikatelskému prostředí způsobenému globálním nedostatkem čipů a pokračující pandemií. Spolu s naším bezproblémovým úsilím o zvýšení hodnoty EV bude Hyundai Motor i nadále zajišťovat udržitelnost svého podnikání jako ‚poskytovatel mobilních řešení‘ prostřednictvím pokročilých technologií nejen hardwaru, ale také softwaru.
17 nových modelů Hyundai Motor
Automobilka popsala nové modely, které přijdou v tomto desetiletí, a rozdělila je mezi Hyundai a Genesis. Nové modely Hyundai BEV budou zahrnovat tři modely sedanů, šest SUV, jedno lehké užitkové vozidlo a jeden „model nového typu“. Prodej Ioniq 6 by měl začít letos, následovaný Ioniq 7 v roce 2024.
Luxusní značka Hyundai Motor, Genesis, také zahájí svůj plně elektrický přechod, který se bude skládat ze dvou osobních EV a čtyř SUV, včetně elektrifikovaného GV70, který bude uveden na trh letos.
Integrovaná modulární architektura (IMA)
To, co může být na prezentaci Hyundai nejvíce vzrušující, je nová modulární platforma, kterou představí v roce 2025. Integrovaná modulární architektura bude evolucí elektrické globální modulární platformy (E-GMP). Právě začíná vyjíždět na silnice Hyundai. vozidla jako Ioniq 5, Kia EV6 a Genesis GV60.
Hyundai vysvětlil, že IMA nebude pouze platformou pro osobní BEV, ale také pro účelová vozidla díky své modularitě:
IMA je vyvíjená za účelem standardizace nejen podvozku, ale také systému baterií a motoru. Inovativní architekturu lze použít pro modely BEV ve všech segmentech, což zlepšuje jízdní dosah. Na rozdíl od stávajícího vývojového systému BEV, který má pro každý model různé typy bateriových sad, může být IMA vybavená standardizovanými bateriovými sadami, které lze flexibilně připojit bez ohledu na model, aby se zlepšila nákladová efektivita. Prostřednictvím systému cell-to-pack dokáže nová architektura zajistit dostatečnou hustotu energie a zkrátit dobu nabíjení.
Hyundai dále uvedl, že IMA může obsahovat pět různých standardizovaných motorů podle potřeb konkrétních modelů. To opět poskytuje rozsáhlou modularitu a efektivitu.