„Po provedení průzkumu a analýzy se obě strany rozhodly vývoj ukončit,“ uvedla japonská firma podle agentury Reuters. Obě společnosti však prý budou nadále pracovat na nabídce cenově dostupných modelů na trhu s elektromobily. Podle Hondy ukončení spolupráce s GM nic nemění na jejím záměru prodávat od roku 2040 pouze elektromobily.
Rodina cenově dostupných elektromobilů
GM a Honda měly v plánu vytvořit rodinu cenově dostupných elektromobilů, které by vycházely z nové společné platformy. S touto spoluprací chtěly automobilky dosáhnout rychlejšího snížení nákladů na baterie a lépe konkurovat gigantovi Tesla z USA a čínskému lídrovi na globálním trhu s elektromobily, firmě BYD.
Podle agentury Reuters rozhodnutí ukončit spolupráci podtrhuje změnu strategie společnosti General Motors v automobilovém průmyslu. Společnost nyní zpomaluje uvádění nových modelů elektromobilů na trh a zaměřuje se na zvyšování ziskovosti. Čelí totiž negativním důsledkům stávek členů odborového svazu United Auto Workers (UAW) kvůli zvyšování mezd.