Od začátku roku jsou státní dotace na elektromobily vázány na emise CO2 z vozidel a výroby baterií. Takzvaný „bonus écologique“ je stanoven bodovým systémem, který zohledňuje různé environmentální faktory. Mezi ně patří například dopad montážního závodu a dopravní cesty do místa prodeje na životní prostředí. Čínští výrobci jsou z „bonus écologique“ vyloučeni. Pro čínské výrobce je prakticky nemožné tato kritéria splnit. Na seznamu dotovaných modelů, který vláda zveřejnila v prosinci, proto není ani jeden elektromobil vyrobený v Číně. Ve Francii jsou nicméně přibližně dvě třetiny způsobilých elektromobilů dostupné, včetně těch od společností Stellantis Group, Renault a německých výrobců. Způsobilý je také v Německu vyráběný Tesla Model Y.
Lehčí a nízkoemisní vozidla
Francie zároveň zvýšila takzvaný „malus écologique“ s cílem podporovat lehčí a nízkoemisní vozidla. Od přelomu roku budou muset platit novou daň auta, která podle WLTP vypouštějí více než 118 g/km nebo více. Dříve byl limit 123 g/km a více. Daň začíná na 50 eurech a s vyššími emisemi CO2 se rapidně zvyšuje – maximálně na 60 000 eur (dříve 50 000 eur). Ta se uplatňuje pokud jsou emise CO2 vyšší než 194 gramů na kilometr.
Od roku 2022 zároveň platí daň pro všechna auta nad 1 600 kg, nahrazujíc předchozí limit 1 800 kg. U vozů s hmotností mezi 1600 a 1799 musí majitelé platit deset eur za každý kilogram nadváhy. U vozů s hmotností mezi 1 800 a 1 899 se poplatek zvyšuje na 15 eur/kg. Pokud je hmotnost mezi 1 900 a 1 999 kg, platí 20 eur/kg a 25 eur/kg u vozů s hmotností od 2 000 do 2 099 kg. Vláda ale nabízí slevy na pokutách například početným rodinám.