C5 Aircross Plug-in Hybrid 180 e-EAT8 kombinuje benzinový motor o výkonu 110 kW a elektromotor o výkonu 81 kW. Ty společně pohánějí přední nápravu. Motorizace 132 kW PHEV se tedy od verze 165 kW neliší. Jejich součinnost je však softwarově řízena odlišně.
Baterie nové generace
Nicméně existují rozdíly, které přesahují rámec softwaru. Citroën uvádí, že 132 kW PHEV se opírá o „optimalizovanou baterii nové generace o kapacitě 12,4 kWh„. Ta se skládá z 84 článků. S čistou využitelnou kapacitou 11,3 kWh by mělo být možné ujet až 58 km čistě na elektřinu. Mírně přepracovaný model 165 kW PHEV využívá baterii složenou z 96 článků s energetickým obsahem 14,2 kWh. To zvyšuje dojezd na elektřinu o téměř 15 % na 64 kilometrů.
Mimochodem, u technicky blízce příbuzného vozu Citroën C5 X Plug-in Hybrid 225 e-EAT8 došlo také ke změně elektrického dojezdu. Zvýšil se na 63 kilometrů. Není to ale způsobeno větší baterií. Ze stejně výkonného modelu C5 Aircross – C5 X využívá „pouze“ baterii s 84 články a kapacitou 12,4 kWh. Upraveno bylo pouze řízení baterie.