Elektromotor Bosch 800 V je synchronní motor s permanentním magnetem. Nabízí výkon 460 kW a točivý moment 830 Nm. Bosch používá tyčové vinutí „iPIN„, které zvyšuje účinnost motoru, kompaktnost a automatizaci výroby. Použitím měděných tyčí namísto vinutého měděného drátu lze zvýšit úroveň měděné výplně statoru, čímž se zmenší mezery mezi vinutími.
Synchronní motor
Společnost Bosch uvádí hustotu výkonu 60 kW na kg, což je při poměru pevnosti a velikosti tohoto motoru až o 35 % více. Hustota točivého momentu je 105 Nm na kg a motor dosahuje až 98% účinnosti ve špičce.
Rotor a stator, aktivní části motoru, jsou poprvé použity německým prémiovým výrobcem, i když nejsou konkrétně jmenovány. Tato informace znemožňuje jednoznačně určit výrobce automobilů, protože BMW, Audi, Porsche a Mercedes používají systémové napětí 800 V. Mercedes přechází na 800 V s platformou EVA-2 a používá vlastní pohonnou jednotku eATS-2.0.
Vývoj pokračuje
Společnost se sídlem v Gerlingenu u Stuttgartu oznamuje další vývoj 800voltového motoru při zahájení výroby. V příští generaci bude elektromotor vybaven olejovým chlazením. To umožní účinnější odvádění tepla vznikajícího v elektromotoru a zajistí trvale výkonný provoz při jízdách na dlouhé vzdálenosti nebo v oblasti užitkových vozidel.
Měnič Bosch v 800voltové verzi spoléhá na polovodiče z karbidu křemíku (SiC), které zvyšují účinnost, a tím i dojezd. Díky čipům SiC se účinnost měničů podle společnosti Bosch zvyšuje až na 99 %. Vyšší napěťová úroveň však také umožňuje navrhnout měnič o něco menší, protože pro stejný výkon při vyšším napětí lze instalovat tenčí a lehčí kabely.
„Bosch zvyšuje napětí v oblasti elektromobility. Naše 800voltová technologie je dalším krokem k výkonnějším elektrickým pohonům a kratší době dobíjení,“ řekl Ralf Schmid, člen představenstva divize Bosch Powertrain Solutions odpovědný za elektrifikaci.
Zdroj: bosch-presse.de