Model nyní nese označení X5 xDrive50e. Kombinuje spalovací motor s novým elektronickým agregátem, jehož výkon se oproti předchůdci zvýšil o 62 kW na 145 kW. Výkon benzinového motoru se rovněž zvýšil o 20 na 230 kW. Systémový výkon plug-in hybridu se vyšplhá o 70 na 360 kW (s dočasným posílením).
Modernizován byl také akumulátor. Obsah využitelné energie se oproti předchůdci zvýšil o téměř 25 % na 25,7 kWh. Elektrický dojezd nové X5 xDrive50e činí podle WLTP 94 až 110 kilometrů. Díky nové kombinované nabíjecí jednotce se zdvojnásobil nabíjecí výkon, který však zůstává na přijatelných 7,4 kW. Ani po technologické aktualizaci BMW nenabízí nabíjení střídavým proudem s výkonem 11 kW.
Pro úplnost je třeba zmínit, že i ostatní varianty motorů jsou všechny elektrifikované. Šestiválcový diesel, šestiválcový benzin a také V8 využívají 48voltový hybridní systém. Ten poskytuje dalších devět kilowattů hnacího výkonu.
Moderní karoserie
Zejména vpředu se X5 poněkud přizpůsobila větší X7, opticky je více přítomna pro značku typická ledvinová mřížka chladiče. Ta je na přání k dispozici také s „vodopádovým osvětlením“ nazvaným „Iconic Glow„. Přední světlomety jsou nyní o 35 mm plošší, LED světla pro denní svícení ve tvaru šípu fungují také jako směrovky. BMW však upustilo od dvoudílných předních světlometů, které byly v modelech X7 a řady 7.
Důvod, proč se SUV kupé X6 nenabízí také s plug-in hybridem, je pravděpodobně jednoduchý. BMW M nabízí s modelem XM Hybrid podobně velké SUV kupé, ovšem s odlišnou orientací a polarizujícím designem. Modely X5, X6 a XM se vyrábějí v závodě BMW ve Spartanburgu v Jižní Karolíně. BMW zatím nezveřejnilo ceny modelu X5 xDrive50e.