Emobilite.cz
  • Svět e-mobility
  • Elektromobily
  • Elektrokola
  • Infrastruktura e-mobility
  • Městská e-mobilita
Žádný výsledek
Zobrazit všechny výsledky
  • Svět e-mobility
  • Elektromobily
  • Elektrokola
  • Infrastruktura e-mobility
  • Městská e-mobilita
Žádný výsledek
Zobrazit všechny výsledky
Emobilite.cz
Žádný výsledek
Zobrazit všechny výsledky
Domů Infrastruktura e-mobility

Barcelona uvádí do provozu dalších 7 vodíkových autobusů

Autor Roman V.
4. 7. 2022
v Infrastruktura e-mobility, Městská e-mobilita
Doba čtení: 2 min. čtení
0 0
0
Barcelona uvádí do provozu dalších 7 vodíkových autobusů

Zdroj: caetanobus

Společnost Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) si v roce 2020 objednala osm autobusů s palivovými články od portugalského výrobce Caetano Bus.  Nyní bude ve vozovém parku TMB debutovat zbývajících sedm autobusů s H2.

Výběrové řízení na autobusy s palivovými články

V květnu a červnu byla vozidla společnosti Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) nasazena do provozu. Čtyři z nich doplní autobus H2, který je již v provozu na lince X1, a další tři budou následovat v červnu na stejné lince.

Výběrové řízení na autobusy s palivovými články bylo vyhlášeno v červnu 2020 a následně v září téhož roku byl dodán první vodíkový autobus. V té době bylo také oznámeno, že TMB chce společně s konsorciem Zona Franca (CZFB) vybudovat závod na výrobu, skladování a doplňování vodíku.

TMB nyní uvádí, že vodíkový závod v Zona Franca, který CZFB zřídila za necelý rok, byl vybudován díky grantu z programu Connecting Europe Facilities for Transport Evropské výkonné agentury pro klima, infrastrukturu a životní prostředí (CINEA). Tato vodíková elektrárna, podpořená v rámci výběrového řízení TMB, umožní vytvoření ekologického vodíkového centra, které umožní dalším vozovým parkům a průmyslovým odvětvím přijmout tento vektor jako energetické řešení. To spadá pod cíle Evropské vodíkové strategie a Úplného vodíkového plánu Ministerstva pro ekologickou transformaci a demografickou obnovu.

Vodíkový autobusový park

TMB uvádí, že na infrastruktuře pro vodíkový autobusový park spolupracuje s různými subjekty a společnostmi. Projekt byl podpořen z evropského programu JIVE 2 na podporu vozidel s palivovými články a bezemisních vozidel spolufinancovaného Evropskou unií. V rámci programu JIVE bylo nasazeno 298 vodíkových vozidel a 20 vodíkových čerpacích stanic v 6 zemích EU. TMB je jediným španělským provozovatelem, který se projektu účastní.

Barcelona uvádí do provozu dalších 7 vodíkových autobusů
Zdroj: caetanobus

H2.City Gold

Portugalský výrobce Caetano Bus představil v říjnu 2019 vozidlo H2.City Gold. Vozidlo využívá technologii palivových článků Toyoty Mirai. V kombinaci s pěti vodíkovými nádržemi, by měly autobusy ujet až 400 km. 400 km je hodnota, kterou výrobce při představení modelu uvedl. Vodíkové nádrže pojmou celkem 37,5 kg H2. Podle posledních informací TMB předpokládá Caetano dojezd kolem 300 kilometrů při denní spotřebě 20 kilogramů vodíku. Podle výrobce by mělo doplňování paliva při tlaku 350 barů trvat méně než devět minut.

TMB plánuje do roku 2025 zařadit do svého vozového parku až 60 vodíkových autobusů. Před několika týdny TMB rovněž zahájila výběrové řízení na pořízení dalších až 83 bateriových elektrických autobusů včetně nabíjecí infrastruktury.

Tagy: Caetano BuselektroautobuselektrobusEVROPSKÁ UNIETMB
SdílejTweetPin
Předchozí článek

Státy Evropské unie schválily od roku 2035 zákaz prodeje automobilů poháněných spalovacími motory

Další článek

Do tří let bude každá pátá Škoda na baterie, věří v Mladé Boleslavi

Doporučené články

New York bude financovat školní autobusy s nulovými emisemi Zdroj: canva
Městská e-mobilita

New York bude financovat školní autobusy s nulovými emisemi

Autor Marie Š.
2. 10. 2023
0

Stát New York chce, aby do roku 2035 byly všechny školní autobusy na silnicích bez emisí. Guvernér státu oznámil, že...

Číst více
Elektromobilita na cestě k budoucnosti: Překonávání výzev ve výstavbě nabíjecí infrastruktury Zdroj: Canva

Elektromobilita na cestě k budoucnosti: Překonávání výzev ve výstavbě nabíjecí infrastruktury

29. 8. 2023
Jak mohou obyvatelé měst hrát klíčovou roli při podpoře a rozvoji e-mobility ve svém městě?

Jak mohou obyvatelé měst hrát klíčovou roli při podpoře a rozvoji e-mobility ve svém městě?

22. 8. 2023
Rychlonabíječky budou v Evropské unii povinné každých 60 km, schválil Evropský parlament Zdroj: Canva

Rychlonabíječky budou v Evropské unii povinné každých 60 km, schválil Evropský parlament

16. 8. 2023
E-mobilita a energetická udržitelnost: Integrace obnovitelných zdrojů do dobíjecí infrastruktury Zdroj: Canva

Integrace obnovitelných zdrojů do dobíjecí infrastruktury

1. 8. 2023
Další článek
Do tří let bude každá pátá Škoda na baterie, věří v Mladé Boleslavi

Do tří let bude každá pátá Škoda na baterie, věří v Mladé Boleslavi

Procházet podle kategorie

  • Elektrokola
  • Elektromobily
  • Infrastruktura e-mobility
  • Městská e-mobilita
  • Svět e-mobility
Emobilite.cz

Online magazín o elektromobilitě - srozumitelně o elektromobilech, elektrokolech a nejnovějších trendech ze světa e-mobility. U nás najdete vše přehledně na jednom místě.

O nás

Kariéra

Napište nám

Pro inzerenty

Kontakt

Zásady ochrany osobních údajů

Procházet dle kategorií

Elektrokola Elektromobily Infrastruktura e-mobility Městská e-mobilita Svět e-mobility

Poslední příspěvky

  • New York bude financovat školní autobusy s nulovými emisemi
  • Kam na výlet s elektromobilem v Ústeckém kraji?
  • Ojeté elektromobily na českém trhu?

© 2022 emobilite.cz

Žádný výsledek
Zobrazit všechny výsledky
  • Magazín o e-mobilitě
  • Infrastruktura e-mobility
  • Elektromobily
  • Svět e-mobility
  • Elektrokola
  • Městská e-mobilita

© 2022 emobilite.cz

Vítejte zpět!

Přihlášení k účtu

Zapomenuté heslo?

Obnovení hesla

Zadejte detailní informace pro obnovení hesla

Přihlásit se
Opravdu chcete odemknout tento příspěvek?
Odemknout vlevo : 0
Opravdu chcete zrušit předplatné?