V Berlíně se Audi spoléhá na místní partnerskou společnost. Sousední Frischeparadies s nákupním trhem a bistrem. Podle společnosti Audi se má dostupná energie rozdělovat podle poptávky a zatížení. Nabíjecí stanice Audi, která je vybavena bateriemi s druhou životností, nabíjí vyrovnávací zásobníky pouze tehdy, když Frischeparadies potřebuje trochu elektřiny.
Synergie s partnerem
Po norimberském nabíjecím centru na parkovišti výstaviště je druhé německé umístění mnohem blíže centru města. Na rozdíl od Norimberku, kde Audi také provozuje salonek o rozloze 200 metrů čtverečních v prvním patře nabíjecího centra, se v berlínské lokalitě od této funkce upustilo. Kvalitu pobytu a stravování na místě má zajišťovat bistro Frischeparadies. Rozhodnutí ve prospěch Frischeparadies zřejmě nepadlo jen kvůli synergii s partnerem. Při výběru lokality se Audi opírá o vlastní analýzu dat, která předem ověřuje místní poptávku.
Nedostatečná elektrická síť
Konečnou volbu místa usnadňuje vyrovnávací sklad z baterií pocházejících z vyřazených testovacích vozidel Audi. Díky tomu mohou být rychlonabíječky provozovány i v místech, kde není dostatečná elektrická síť. A protože pro dobíjení vyrovnávacích baterií postačuje přípojka nízkého napětí, není například pro přípojku středního napětí potřeba žádná trafostanice. Tím se ušetří stavební práce a odpadají současné dlouhé dodací lhůty pro transformátory.
„Náš systém dynamického řízení zátěže nám umožňuje přesunout naše energetické požadavky na denní dobu, kdy Frischeparadies spotřebovává méně energie ze sítě,“ vysvětluje Elias Hammer, který je u Audi zodpovědný za zavádění v Berlíně a za integraci energetického systému Audi Charging Hub. Ralph Hollmig, projektový manažer Audi Charging Hub, dodává: „Tímto způsobem budeme spravovat všechna místa hubu co nejefektivněji a nejudržitelněji. Pracujeme na energetické optimalizaci. V budoucnu si dokonce dokážeme představit využití inteligentního obchodování pro nákup elektřiny z energetické burzy. To také například znamená, že budeme nakupovat elektřinu z obnovitelných zdrojů, pokud bude cenově dostupná.“
Zajetým hubům se daří
S novými stanicemi v Berlíně je nyní v provozu třetí ze čtyř ohlášených lokalit. Na polovinu roku 2023 bylo oznámeno také Audi Charging Hub v Salcburku.
Kromě toho Audi poskytuje přehled o dosavadním využívání lokalit v Norimberku a Curychu. V Norimberku byl na konci ledna 2023, po něco málo více než roce provozu, zaregistrován 10 tisíc návštěvníků hubu. Průměrně tam probíhá 36 nabíjecích procesů denně, ve špičce jich bylo i 62. Z toho přibližně polovina byly modely Audi.