Jméno Carla Hahna dnes není příliš známé. Tento muž měl přitom zásadní dopad na automobilový svět v Evropě i ve Spojených státech. Byl to právě on, kdo přivedl Volkswagen do Severní Ameriky a kdo rozhodl o vstupu koncernu Volkswagen do Škodovky.
V roce 1959 odjel do Spojených států, aby založil americkou divizi značky. Tuto divizi vedl až do roku 1964 a osobně šířil povědomí o značce. Jezdil po zemi v „autobusu“ T1 a svým charismatem přesvědčoval Američany o způsobu života značky Volkswagen.
Muž pokroku
V roce 1986 koupil pod křídly Carla Hahna Volkswagen automobilku Seat. O čtyři roky později začala jednání o tom pro nás nejzásadnějším. Tedy majetkovém a technologickém vstupu do mladoboleslavské Škodovky. Volkswagen respektoval přání české strany rozvíjet značku Škoda vlastním vývojem a pokračovat ve výrobě Favoritů a Formanů a přidal velkorysý investiční plán.
28. března 1991 podepsali Hahn a ministr obchodu Jan Vrba dohodu o založení společného podniku. A 16. dubna 1991 se Škoda stala čtvrtou značkou koncernu vedle značek Volkswagen, Audi a Seat.