Emobilite.cz
  • Svět e-mobility
  • Elektromobily
  • Elektrokola
  • Infrastruktura e-mobility
  • Městská e-mobilita
Žádný výsledek
Zobrazit všechny výsledky
  • Svět e-mobility
  • Elektromobily
  • Elektrokola
  • Infrastruktura e-mobility
  • Městská e-mobilita
Žádný výsledek
Zobrazit všechny výsledky
Emobilite.cz
Žádný výsledek
Zobrazit všechny výsledky
Domů Infrastruktura e-mobility

Zde je důvod, proč je infrastruktura pro nabíjení elektromobilů příležitostí pro energetické společnosti

A jak by je setrvání u fosilních paliv mohlo učinit zastaralými

Autor Karel S.
28. 1. 2022
v Infrastruktura e-mobility
Doba čtení: 6 min. čtení
0 0
0
Zde je důvod, proč je infrastruktura pro nabíjení elektromobilů příležitostí pro energetické společnosti – a jak by je setrvání u fosilních paliv mohlo učinit zastaralými

Michelle Lewis ze společnosti Electrek hovořila s vedoucím Enel Severní Amerika Enrico Viale o tom, proč je čistá energie lepší a levnější než fosilní paliva a proč je modernizace sítě a úložiště baterií zásadní pro nabíjení elektromobilů a implementaci obnovitelných zdrojů.

Zde je důvod, proč je infrastruktura pro nabíjení elektromobilů příležitostí pro energetické společnosti
Enrico Viale

Kromě naléhavého úsilí o snížení emisí, proč si myslíte, že čistá energie je lepší alternativou k fosilním palivům? Jak je čistá energie v porovnání s fosilními palivy z hlediska nákladů, rychlosti a snadného uvedení na trh a ziskovosti?

Enrico Viale: V tradičním centralizovaném energetickém modelu nehrají spotřebitelé aktivní roli – jednoduše platí za elektřinu energetickým společnostem – a primárně využívá fosilní paliva, která jsou omezenými zdroji, vypouštějí obrovské množství CO2 a stávají se stále více drahé na provoz a správu. Tento model je nákladný a nezohledňuje posun mezi spotřebiteli, kteří požadují dekarbonizovaný zdroj energie.

Jediným způsobem, jak řešit dramaticky se zhoršující klimatickou krizi, bude dosáhnout 100% čisté elektřiny, spotřebitelé budou v příštích 10 letech postupně přesouvat svou spotřebu energie směrem k obnovitelným zdrojům a převezmou více participativní roli při řízení své energie.

Počáteční infrastruktura potřebná pro energii z obnovitelných zdrojů je investicí, ale jakmile bude vytvořena, ceny energie z obnovitelných zdrojů klesnou, protože poptávka roste a nasazení se škáluje. To znamená, že jak přijetí v nadcházejících letech exponenciálně poroste a my i nadále využíváme flexibilní technologie k řízení přechodu, ceny budou nadále klesat a doba uvedení na trh se bude i nadále zrychlovat. Obnovitelné zdroje jsou také rychleji uváděny na trh a jsou levnější než fosilní paliva v téměř jakékoli geografické oblasti.

V roce 2020 analýza agentury BloombergNEF zjistila, že solární fotovoltaika a větrná energie na pevnině jsou nyní nejlevnějšími zdroji nové generace pro asi dvě třetiny celosvětové populace. Jednoduše řečeno, obnovitelná energie je nejlevnějším dostupným zdrojem energie.

Co dělá Enel pro přechod na obnovitelné zdroje a jaký je dlouhodobý plán, jak se dostat na čistou nulu?

Enrico Viale: Jestliže bylo předchozí desetiletí zaměřeno na objevování obnovitelné energie, příští desetiletí bude o elektrifikaci.

V rámci strategie představené na našem nedávném Dni kapitálových trhů jsme urychlili čistý nulový závazek Enelu o 10 let, z roku 2050 na 2040. To zahrnuje přímé a nepřímé emise, ukončení výroby a prodeje plynu do roku 2040.

Na podporu toho bude Enel také přímo investovat 170 miliard EUR (191 miliard USD) a mobilizuje dalších 40 miliard EUR (45 miliard USD) prostřednictvím třetích stran na podporu růstu obnovitelných zdrojů, dekarbonizaci dodávek elektřiny a globální rozšíření infrastruktury. I když se jedná o agresivní časovou osu, tento typ transformačního závazku ze strany všech veřejných služeb bude zásadní pro dosažení cílů dekarbonizace stanovených Pařížskou dohodou v roce 2015.

Abychom pomohli velkým společnostem a vládám dosáhnout jejich širších cílů udržitelnosti a nezaměřovali se pouze na určité aspekty v daném čase, jako je nákup obnovitelné energie nebo elektrifikované vozové parky, přijímáme také integrovanější nabídku pro zjednodušení dekarbonizace a elektrifikace pro naše zákazníky. 

Energetický průmysl příliš často přistupuje k přechodu energetiky po částech, ale integrovanější řešení mohou zákazníkům umožnit přistupovat ke svým cílům holisticky a poskytnout více příležitostí k získání hodnoty ze svých investic.

Proč a do jaké míry bude pro energetické společnosti a spotřebitele v roce 2022 důležité nabíjení elektromobilů připojených k síti?

Enrico Viale: Před dvaceti lety se telekomunikační společnosti primárně zaměřovaly na pevné linky, dokud zavedení mobilních telefonů nepředstavovalo nový tok příjmů díky jejich roli síťového operátora.

V nadcházejících letech bude podobná situace existovat pro energetické společnosti kolem nabíjení elektromobilů připojených k síti, zejména s tím, jak spotřebitelská poptávka po elektromobilech roste a hlavní výrobci automobilů po celém světě plní své závazky týkající se elektromobilů. Aby zůstaly konkurenceschopné na rostoucím trhu, musí se více utilit začít stavět nejen jako dodavatelé energie a provozovatelé sítí, ale také jako poskytovatelé služeb, aby umožnili přechod na budoucnost 100% elektrické dopravy.

Vlastnictví a správa infrastruktury nabíjení elektromobilů a pobídkové programy pro spotřebitele představují významnou příležitost pro energetické společnosti a umožní jim lépe řídit zvýšenou poptávku po elektřině prostřednictvím inteligentního nabíjení elektromobilů a reakce na poptávku. Majitelům elektromobilů poskytuje chytré nabíjení EV další možnosti příjmu prostřednictvím slevových programů a úspor nákladů na elektřinu.

Jakou roli bude hrát bateriové úložiště při modernizaci americké sítě a jaké kroky budou muset energetické společnosti podniknout k implementaci bateriového úložiště?

Enrico Viale: Modernizovaná síť je chytrá, flexibilní a schopná rychle reagovat na prudký nárůst poptávky, ale hlavní překážkou pro škálování přijímání obnovitelných zdrojů a uspokojování kolísající poptávky je přerušování. Náš současný energetický systém byl navržen na základě technologie dostupné před desítkami let, takže během špiček poptávky a poruch sítě obvykle reagují energetické společnosti a provozovatelé sítí zapalováním „špičkových“ elektráren na fosilní paliva, aby udrželi rovnováhu, kterou elektrický systém vyžaduje.

Zatímco provoz těchto zařízení je v současném prostředí mimořádně nákladný a uvolňují značné znečišťující emise, je obtížné je nahradit přerušovanými obnovitelnými zdroji energie. Některé formy obnovitelné energie, jako je solární nebo větrná, lze získávat pouze v určitou denní dobu, což znamená, že během těchto časových období musíme zachytit přebytečnou energii a použít ji podle potřeby. Zde je mezera, kterou může bateriové úložiště vyplnit.

Ukládáním přebytečné energie generované v době nízké poptávky mohou užitkové baterie zpřístupnit obnovitelné zdroje energie 24 hodin denně. To umožňuje síti efektivněji reagovat na období vysoké poptávky a zvýšit celkovou spolehlivost. Aby bylo možné využít plný výkon obnovitelné energie v roce 2022 a dále, budou muset veřejné služby významně investovat do skladování, aby mohly škálovat potřebnou technologii. To bude trvalou prioritou i pro Enel. Jen v Texasu má Enel Green Power ve výstavbě pět projektů, které představují dalších 550 MW bateriového úložiště. Abychom toto číslo uvedli do perspektivy, Texas měl na konci roku 2020 jen něco málo přes 100 MW provozního bateriového úložiště.

Jak bude aktualizovaná síť vypadat a kdy si myslíte, že toho bude USA reálně schopno dosáhnout?

Enrico Viale: Aktualizovaná síť musí být decentralizovaná, digitalizovaná a schopná efektivně využívat distribuované zdroje energie (DER). Jak jsme viděli minulou zimu a léto, extrémní počasí způsobené změnou klimatu může mít ničivý dopad na elektrické sítě. A i když došlo k určitému pohybu kolem aktualizace americké elektrické sítě, velké změny, jako je vybudování přenosové infrastruktury a velké navýšení kapacity, neproběhnou přes noc.

Aby bylo možné uspokojit rychle rostoucí poptávku a odolat extrémním povětrnostním jevům, se kterými se dnes potýkáme, musí provozovatelé sítí nyní zvýšit spolehlivost a odolnost připojením DER, jako jsou malá solární a bateriová úložiště k síti a zároveň posílit síť pro budoucnosti prostřednictvím investic do infrastruktury a rozšiřování obnovitelných kapacit.

S téměř šesti miliony mil místních distribučních linek, které spojují tisíce elektráren s továrnami, domy a podniky, existuje obrovská příležitost k transformaci systémů distribučních sítí v USA a modernizaci sítě v průběhu příštího desetiletí, a to zůstane klíčovou prioritou pro Enel.

Tagy: fosilní palivoinfrastrukturanabíjení elektromobilů
SdílejTweetPin
Předchozí článek

TVS Motor Company získává 75% podíl ve švýcarské E-Mobility Group

Další článek

Tesla rozšiřuje program otevření sítě Supercharger pro elektromobily jiných výrobců automobilů v Norsku a Francii

Doporučené články

Tesla otevřela v Nizozemsku první Supercharger V4 na světě
Infrastruktura e-mobility

Tesla otevřela v Nizozemsku první Supercharger V4 na světě

Autor Pepa K.
21. 3. 2023
0

Tesla zapojila své první rychlonabíjecí stanice čtvrté generace. V nizozemském Harderwijku umístili šestnáct dobíjecích stanic V4 Superchargers. Tato lokalita se...

Číst více
EU financuje rozvoj sítí pro nabíjení a H2 částkou 189 milionů eur

EU financuje rozvoj sítí pro nabíjení a H2 částkou 189 milionů eur

19. 3. 2023
Na Slovensku byla zahájena výstavba továrny na výrobu elektrického Volva Zdroj: Canva

Na Slovensku byla zahájena výstavba továrny na výrobu elektrického Volva

23. 2. 2023
Dachser do roku 2025 elektrifikuje vozový park v dalších deseti evropských městech

Dachser do roku 2025 elektrifikuje vozový park v dalších deseti evropských městech

18. 2. 2023
Jaká je budoucnost infrastruktury pro elektromobily? A co všechno se letos změní? Zdroj: Canva

Jaká je budoucnost infrastruktury pro elektromobily? A co všechno se letos změní?

16. 2. 2023
Další článek
Tesla rozšiřuje program otevření sítě Supercharger

Tesla rozšiřuje program otevření sítě Supercharger pro elektromobily jiných výrobců automobilů v Norsku a Francii

Procházet podle kategorie

  • Elektrokola
  • Elektromobily
  • Infrastruktura e-mobility
  • Městská e-mobilita
  • Svět e-mobility
Emobilite.cz

Online magazín o elektromobilitě - srozumitelně o elektromobilech, elektrokolech a nejnovějších trendech ze světa e-mobility. U nás najdete vše přehledně na jednom místě.

O nás

Kariéra

Napište nám

Pro inzerenty

Kontakt

Zásady ochrany osobních údajů

Procházet dle kategorií

Elektrokola Elektromobily Infrastruktura e-mobility Městská e-mobilita Svět e-mobility

Poslední příspěvky

  • České elektromobily v číslech
  • Mercedes představuje GLC Coupé ve třech verzích PHEV
  • Motocykl LiveWire One míří na evropský trh

© 2022 emobilite.cz

Žádný výsledek
Zobrazit všechny výsledky
  • Magazín o e-mobilitě
  • Infrastruktura e-mobility
  • Elektromobily
  • Svět e-mobility
  • Elektrokola
  • Městská e-mobilita

© 2022 emobilite.cz

Vítejte zpět!

Přihlášení k účtu

Zapomenuté heslo?

Obnovení hesla

Zadejte detailní informace pro obnovení hesla

Přihlásit se
Opravdu chcete odemknout tento příspěvek?
Odemknout vlevo : 0
Opravdu chcete zrušit předplatné?