Části centra Stockholmu mají být v roce 2024 vyhlášeny ekologickými zónami třídy 3. V těchto částech budou povoleny pouze elektromobily a nejúspornější spalovací vozidla. Pro těžká vozidla budou povoleny některé hybridy.
V zájmu omezení automobilové dopravy mají být některé ulice přeměněny na zóny pouze pro pěší nebo na cyklistické pruhy. Obecně se má rozvíjet veřejná doprava. Velké množství prostředků se má investovat také do cyklistické infrastruktury.
Nové městské zóny budou zaváděny postupně od roku 2024 a plně realizovány by měly být v roce 2026. O tom, které ulice budou do zón přesně zařazeny, se rozhodne v roce 2023. Lepší infrastruktura pro elektromobily má být ve městě zajištěna instalací 100 000 nabíjecích míst do roku 2030.
Inspirace v Paříži
Stockholm je jen jedním z mnoha měst v Evropě i ve světě, která tento trend v plánování měst následují. Především Paříž se proslavila svou infrastrukturou zaměřenou na lidi a omezením dopravy ve vnitřním městě. Nedávno Paříž jednoduše zakázala vjezd znečišťujících vozidel do větších městských částí. Katalánská vláda v roce 2019 zavedla daň pro znečišťující vozidla a vybudovala (elektrickou) veřejnou dopravu a infrastrukturu pro mikromobilitu.