Nové logo Škoda Auto
Česká automobilka Škoda Auto vstupuje do nové čistě elektrické éry v plném proudu. Domácí automobilka z Mladé Boleslavi odhalila svou pečlivě připravovanou budoucnost. Vedle nového konceptu sedmimístného elektrického SUV s názvem Vision 7S ukazuje Škoda také novou identitu značky, jejíž součástí je i zcela nové logo.
Podle Martina Jahna, člena představenstva za oblast prodeje a marketingu, nová firemní identita posouvá vzhled značky Škoda na vyšší úroveň. „Naše nová korporátní identita podtrhuje náš moderní a osobitý design a jasně demonstruje náš digitální přístup,“ řekl Jahn.
Design nápisu Škoda
Zásadní změnou prošel samotný nápis Škoda. Nový design se nejprve objeví na informačních a komunikačních materiálech automobilky a od roku 2024 i na budoucích modelech. Slovo „Škoda“ se nyní bude používat mnohem častěji než logo. Značka navíc oprašuje kousek tradice – ještě předválečné vozy Škoda mívaly na kapotě pouze nápis.
Nový styling využívá zcela odlišnou typografii, která pracuje se symetrií a kombinací zaoblených tvarů s hranami. Největší výzvou bylo začlenění háčku, který představuje důležitou součást českého historického dědictví značky. Háček nad písmenem S je nyní integrován do prvního písmene.
Okřídlený šíp Škoda
Tradiční symbol okřídleného šípu také prošel změnou, i když ne tak zásadní jako v případě typografického nápisu. Na první pohled je patrné jeho zjednodušení. Logo bude nyní vykresleno bez plastické 3D grafiky a spojili ho s novou barevnou identitou značky se dvěma různými odstíny zelené. Smaragdová a elektrická zelená mají symbolizovat ekologii, udržitelnost a elektromobilitu.
Nové logo bylo vybráno z celkem 165 možných variant. K nim se vyjádřilo 2 200 respondentů vybraných ze šesti klíčových trhů.