Integrovaná dětská sedačka nebo interiér s futuristickými jízdními a relaxačními režimy. Škoda Auto oficiálně odhalila první detaily nového vozu Škoda Vision 7S. Elektrické SUV má být zároveň symbolem zcela nového designového stylu. Mladoboleslavská automobilka, stejně jako celý automobilový průmysl, prochází největšími změnami v historii své existence. Přechod na elektrický pohon a změnu orientace doprovází nové logo Škoda a změna vizuální identity.
Nejdelší vůz v historii značky
Automobil je obrovský, dokonce o 15 centimetrů delší než Kodiaq. S délkou více než pět metrů půjde o nejdelší vůz v historii značky. Čistě elektrický vůz vychází z architektury MEB známé z modelu Enyaq. S kapacitou baterie 89 kWh nabízí Vision 7S dojezd více než 600 km a je schopen rychlého nabíjení výkonem 200 kW. Výroba Vision 7S jako sériového vozu by měla začít do roku 2026.
Tým šéfdesignéra Olivera Stefaniho chtěl zjednodušit designový jazyk vozu Škoda, dodat exteriéru skulpturální charakter a potlačit grafické prvky. Budoucí Škodovky se možná obejdou bez zdobné, graficky bohaté výbavy posledních modelů. Vozy Škoda dostanou po čtvrtstoletí také nový světelný podpis, kdy přední a zadní světlomety ztvární písmeno T, které nahradí známá koncová světla „C“.
Zjednodušení designového jazyka
Na přídi zaujme černý panel, který ukrývá senzory radaru a dalších asistenčních systémů a evokuje zhasnutý displej mobilního telefonu. A na kapotě bude nově místo loga značky jednoduchý nápis Škoda, kterému nechybí chytře graficky vyvedený háček.
Automobilka také vyvíjí koncepci interiéru svých budoucích vozů s novou studií Vision 7S. Ta kombinuje bezpečný interiér až pro sedm cestujících s kompletně přepracovaným uživatelským rozhraním HMI (Human-Machine Interaction).