Nastupuje po Herbertu Diessovi a hned od začátku udává směr. Německá média se dozvěděla, že Blume sníží počet členů představenstva, aby mohl rychleji přijímat rozhodnutí.
Konkrétně se to týká Hildegard Wortmannové (prodej) a Murata Aksela (zásobování), kteří musí odstoupit z vrcholného řídicího orgánu koncernu VW.
Změny ve vedení společnosti
Nový generální ředitel Oliver Blume se zaměří na strategii, kvalitu, design a softwarovou dceřinou společnost Cariad. Technické průřezové funkce, jako jsou nákup, výzkum a vývoj, výroba i prodej, budou sdruženy na úrovni koncernu v rozšířeném vedení. Murat Aksel bude i nadále zodpovědný za nákup na úrovni koncernu. A to vedle své funkce člena představenstva pro nákup značky Volkswagen. Hildegard Wortmannová bude i nadále zodpovědná za prodej na úrovni koncernu, a to vedle své funkce členky představenstva pro prodej a marketing ve společnosti Audi AG. Michael Steiner, člen představenstva pro výzkum a vývoj ve společnosti Porsche, bude rovněž zodpovědný za koncernový vývoj, zatímco Christian Vollmer, člen představenstva pro výrobu ve značce VW, bude zodpovědný za koncernovou výrobu.
Snížení počtu členů představenstva
Blume tak snížil počet členů představenstva z dvanácti na devět. Postavil se proti předchozímu rozšíření, které Diess inicioval již na počátku.
Nový generální ředitel Volkswagenu rovněž oznámil změny ve vývoji softwaru, které nakonec zpozdily plánované elektromobily v celém koncernu. Spor o směřování softwarové dceřiné společnosti Cariad byl jedním z důvodů změn v čele koncernu.
Volkswagen nyní (z nutnosti) snížil cíl, který si stanovil sám Blumeho předchůdce Herbert Diess, a to vyvíjet nejméně 60 % softwaru pro operační systém automobilů vlastními silami.
Ohlédnutí za Diessovou érou
Koncern Volkswagen oznámil Diessův odchod za „vzájemnou dohodu“, zasvěcenci uvedli, že šlo o „přímý vyhazov“, protože Diessův provokativní styl vedení ohrožoval soudržnost uvnitř koncernu.
Dozorčí rada Blumemu důvěřuje a považuje ho za vynikajícího týmového hráče. Diess naopak kdysi přešel z BMW do Volkswagenu, když v souboji o nástupnictví po Norbertu Reithoferovi prohrál se svým bývalým kolegou z představenstva Haraldem Krügerem. Diess se nejprve na jaře 2015 stal šéfem značky Volkswagen, předsedou představenstva byl Martin Winterkorn. Poté, co vyšel najevo dieselový skandál, v němž byl mezitím Diess rovněž obviněn, musel Winterkorn odejít a jeho místo převzal tehdejší šéf Porsche Matthias Müller – Diess však mohl zůstat šéfem značky. V roce 2018 Müller smekl klobouk a Diess se stal generálním ředitelem značky VW a koncernu ve Wolfsburgu.
Následně, rovněž pod tíhou dieselového skandálu, Diess restrukturalizoval Volkswagen. Jako žádný jiný velkosériový výrobce se v té době VW zaměřil na přechod na elektromobilitu. Namísto modelu e-Golf s dodatečně namontovaným elektrickým pohonem se Diess brzy rozhodl pro vlastní elektrickou platformu MEB. Elektrickou strategii následovaly i ostatní koncernové značky. Diess také položil základy pro to, aby si koncern VW v budoucnu vyráběl vlastní bateriové články. Jeho předchůdce Müller to ještě označoval za „blbost“. Jak v červenci prohlásil šéf dozorčí rady Hans Dieter Pötsch, “ společnost provedl extrémně neklidnými vodami, ale také zavedl zásadně novou strategii“.