Svůj souhlas se zákazem odvolal německý ministr dopravy Volker Wissing. Nedávno na Twitteru uvedl, že by osobní a lehká užitková vozidla s nulovými emisemi poháněná e-palivy měla být povolena k registraci i po roce 2035.
Vyřazování spalovacích motorů
Německo samo o sobě nemůže zrušit postupné vyřazování spalovacích automobilů. Itálie, Polsko a Bulharsko však již oznámily, že se k protestu připojí. Pokud by se tak stalo, nebyla by v Radě EU k dispozici kvalifikovaná většina a opatření by bylo zamítnuto.
„Potřebujeme e-paliva, protože pokud chceme provozovat automobily klimaticky neutrálním způsobem, nemáme jinou alternativu,“ řekl Wissing v rozhovoru pro veřejnoprávní televizi ARD. „Nerozumím boji proti autům nebo tomu, proč lidé chtějí zakázat určité technologie,“ dodal.
Automobilový průmysl v Německu se podílí na produkci ekonomiky zhruba pěti procenty a zaměstnává více než 800 000 lidí. Do tohoto odvětví patří mnoho specializovaných firem na náhradní díly pro výrobce jako je BMW, Mercedes-Benz a Volkswagen.
V Itálii se automobilový průmysl podílí na ekonomice přibližně z 8,5 %. Zaměstnává přibližně čtvrt milionu pracovníků.